КОДЕКСизація — повернення у кріпацтво

Понеділок, 06 грудня 2010, 12:45

Після 150 років звільнення, на українців намагаються приміряти нову форму кріпосного права — кодексне право, точніше, - кодексне безправ'я.

На початку весни цього року, коли почала працювати нова-стара політична і економічна влада, маючи всі законодавчі (хоч і "тушковані") і виконавчі владні повноваження, у автора була надія, що володіючи всіма владними "вертикалями" і "горизонталями", ця влада реалізує те, що не було реалізовано всі роки Незалежності — дійсні якісні реформи.

Коли прийняли неякісний Бюджет-2010, подумав — поспішили, не встигли переробити неякісний проект попереднього уряду...

Коли прийняли антиреформаторський Бюджетний кодекс, подумав — помилились, не розібрались у цілях реформ, але разом із новим Податковим кодексом внесуть якісні зміни і виправляться...

Коли прийняли з фіктивним "громадським обговоренням" і фіктивним дводенним вето антипідприємницький Податковий кодекс, зрозумів – поспішив і помилився я – адже мав наївні ілюзії, що сучасна українська політична антиеліта може згадати, що в державі, якою вони користуються останні 20 років, є ще таке поняття як "народ".

Хоча вони таки згадали про народ, і придумали йому нове-старе місце — безправних кріпаків, які повинні працювати на свого пана, тепер — політика.

І придумали нову форму, як народ закріпачити — закодексувати...

І почалось високотехнологічне і низькопробне, надшвидкісне і по-українськи наденергомістке виробництво на автоматизовано-тушкованій кабмінівсько-радній лінії владної вулиці Грушевського продукції вузького профілю і широкого застосування — Кодексів!

Сьогодні вже зрозуміло — ціль Кодексів — присмирити народ до покори царю (цариці), вже у сучасній "демократичній" правовій формі. Чому згадав про політичну "царицю" – бо деякі положення прийнятих Бюджетного і Податкового кодексів були розроблені ще попереднім урядом і лежали у ВРУ в стані законопроектів ще з 2008 року.

Пропоную коротко оглянути головні форми сучасного кріпацтва, закодовані в кодексах:

Бюджетне кріпацтво: механізм — Бюджетний Кодекс. Головні методи:

- тотальна централізація бюджетних доходів — 46 видів найсуттєвіших доходів відносяться до центрального (державного) бюджету і 15 найдрібніших — до місцевих;

- ручне управління соціальними стандартами, не нормами цього кодексу, а актами Кабміну;

- ручне управління витратами бюджету, не бюджетними нормами, а постановами Кабміну...

Податкове кріпацтво: механізм — Податковий Кодекс. Методи:

- тотальна централізація податкових надходжень — до місцевих податків віднесено аж один (!) податок і три (!) види дрібних зборів. Решта – податки, збори, мита, акцизи, ліцензії — все до центрального бюджету;

- спрощенці залишаються, але з ними відтепер ніхто не захоче працювати, бо їх продукція не відноситься до затрат собівартості партнера;

- податкова тепер може не лише вилучати документацію і носії інформації, а й відкривати без рішення суду банківські рахунки підприємств — відкривається святая святих — банківська таємниця — інвесторів можна не чекати...

Трудове кріпацтво: механізм — Трудовий Кодекс. Методи:

- скасовується трудовий договір, замість нього – "нормативний акт" між роботодавцем і найманцем, за яким немає 2-місячного попередження про звільнення, не регламентована тривалість робочого часу, ніяких соціальних зобов'язань;

- допускається встановлення відеоспостереження на робочому місці — порушення основних прав людини;

- повна безправність працівника при заборгованості, невиплаті зарплати...

Пенсійне кріпацтво: механізм — пенсійна псевдореформа. Методи:

- замість пенсійної реформи (перехід від однорівневої до трирівневої системи) — просте підвищення пенсійного віку в умовах масового безробіття молоді;

- пенсійна безправність в разі вимушеної самозайнятості дрібним підприємництвом;

- повна безправність у разі заборгованості, невиплати пенсії та відсутність компенсаторів від підвищення цін...

Житлове кріпацтво: механізм — Житловий Кодекс. Методи:

- ваше житло вже не ваше, якщо ви нездатні оплачувати комунальні послуги, яких якісно і не отримуєте, і якими і не користуєтесь — вас виселять;

- повна залежність від цін держави як монополіста на комунальні товари і послуги;

- жодних компенсаторів за фактично ненадані або неякісно надані комунальні послуги...

Скажете, все це про кріпацтво — маячня? А спробуйте текстами прийнятих і незабаром прийнятих Кодексів довести протилежне...

А спробуємо своєю політичною свідомістю і громадською активністю довести, що ми — не кріпаки...

Чи гола кісточка дводенного вето вже нагодувала?..

Андрій Новак, кандидат економічних наук, голова Комітету економістів України, для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Чому бізнесу вигідно вкладати кошти в освіту та хто повинен контролювати ці інвестиції

Як нам звучати у світі? В продовження дискусії про класичну музику

Як жити з травматичними подіями. Поради від психотерапевтки Едіт Егер, яка пережила Голокост, та її внука

Четвертий рік функціонування ринку землі: все скуплять латифундисти?

Перезавантажити адвокатуру: справа Шевчука як індикатор несправності системи 

Чи варто бити на сполох через "надто" низьку інфляцію