Піррова перемога

Четвер, 24 березня 2011, 09:15

Битва при Аускулі (нині Асколі-Сатріано, Італія) у 259 році до нашої ери, між армією Римської імперії під командуванням Публія Деція Муса та об'єднаними силами італійських племен, які очолив полководець Пір – дала історії крилатий вислів. Хоча внаслідок дводенної кривавої баталії війська Піра й перемогли римлян, однак незворотні втрати склали 6000 легіонерів проти 3500 італійців.

Після битви Пір у відчаї вигукнув: "Ще одна така перемога, і нам кінець!"

Уже за 450 днів на нас чекає "український Аускул".

Коли мова йде про масштабні події рівня європейського чемпіонату з футболу, не варто обмежуватись лише спортивними видовищами. Швидше за все, для країн, що приймають фінальну частину європейської першості – це є ... , і футбол. Замість трьох крапок можна вставити: "економіка", "туризм", "політика", "імідж", "інвестиції" тощо.

Іншими словами, спортивний форум є гарною нагодою заробити тим галузям, які й раніше отримувати прибутки.

Одним з основних "донорів" в даному випадку виступають інвестори, яких потрібно зацікавити вкладати в ту, або іншу країну. А під вивіскою "Євро-2012", або інших подібних заходів – шанси привабити інвесторів значно зростають.

З метою залучення іноземних коштів у світі влаштовуються різноманітні інвестиційні форуми, виставки, фестивалі. Одним із таких заходів стала щорічна Міжнародна туристична виставка ITB, яка проходила з 9 по 13 березня у Берліні.

Подія, без перебільшення світового масштабу, зібрала близько 11 тисяч учасників із понад 187 країн світу. Стенд площею 400 квадратних метрів, який представила Україна, як один із господарів Євро-2012, зайняв шосте місце з 60 претендентів у номінації "найкращий європейський експонат".

Погодьтесь, непоганий сигнал для бажаючих вкладати кошти у вітчизняний туризм. При цьому, за словами заступника голови Державної служби туризму й курортів України Дмитра Заруби, з бюджету на участь країни у виставці не виділили жодної копійки.

Проте маємо й інший бік медалі: бізнес обов'язково зверне увагу на це, приймаючи рішення щодо об'єкту/країни інвестування.

А статистика невблаганна.

Світовий банк дав Україні 145 сходинку, між Сирією та Гамбією, серед 183 країн за умовами ведення бізнесу. У тому ж рейтингу Грузія – 12, Росія – 123. Простота створення компанії – 128 місце. Отримання дозволу на будівництво – 179 місце, поруч із Таджикистаном. Згідно даних Всесвітнього економічного форуму, у глобальному рейтингу конкурентоспроможності ми посіли 89 місце зі 139 країн між Албанією та Гамбією. За показником дефіциту бюджету – 134 місце, аналогічний показник за рівнем незалежності судової влади. Конкурентоспроможність бізнесу – 100 сходинка.

Також потенційних інвесторів "приємно" здивує 134 місце зі 178, яке посідає наша держава за рівнем корупції. Тут ми на 20 сходинок випередили Росію. Бізнесменові, який працює в Україні, потрібно здійснити 147 видів різноманітних платежів та відрахувань. Для порівняння: Грузія – 18, Польща – 40. Навантаження на прибуток підприємця в нас складає 57,2 %, у Грузії – 15,3 %, у Польщі 42,5 % – статистика Федерації роботодавців України.

Список можна продовжити...

Цілком імовірно, що до останніх заяв президента УЄФА Мішеля Платіні про "фінансову нестабільність" України, спонукала саме ця статистика.

З іншого боку, невже під час прийняття рішення щодо господарів Євро-2012, у футбольній асоціації спирались на інші показники ?

Якщо пригадати 2007 рік, коли Україна та Польща вибороли право на проведення фінальної частини європейського чемпіонату з футболу, аналітики прогнозували співвідношення фінансування підготовки до ЧЄ-2012: 18 % – кошти держбюджету, решта 82 % – вливання від інвесторів.

Нині ситуація кардинально змінилась.

Інвестиційна активність коливається на рівні 14 %. В основному, за рахунок спонсорів головних інфраструктурних об'єктів у Харкові та Донецьку. Не важко здогадатись, на кого лягає решта видатків.

"Свято в борг" фінансується за рахунок кредитування МВФ та випуску короткострокових облігацій під державні гарантії.

Безумовно, проведення Євро – безпрецедентна можливість для країни заявити про себе на весь світ. У даному випадку, проведення чемпіонату має спонукати відповідальних за його організацію до системних реформ: сприяння підприємцям, жорсткі антикорупційні заходи, прозорість органів влади, ефективна законодавча база тощо.

В іншому випадку, вислів італійського полководця Піра, стане відлунням відчаю українських платників податків.

І якщо Президент УЄФА нервуватиме лише до фінального свистка арбітра, то для України після матчів Євро-2012 все тільки розпочнеться.

Миколай Воробйов, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Навчалась за кордоном, щоб потім працювати Україні. Досвід випускниці Ukraine Global Scholars

Як виявити корупцію в будівництві

Трансплантація органів та рак шкіри: про що мають знати пацієнти

ПДВ для страхових агентів: нерівні умови та невизначений економічний ефект

Фонд культурних/пропагандистських ініціатив: як Росія використовує культуру для війни

Від локального до універсального: як українській культурі стати помітною у світі