Гряде симулякр україноцентричності

Середа, 18 вересня 2013, 13:45

Політика є не тільки мистецтвом можливого, вона підлягає своєрідному законові самозбереження паразитарного елемента. Простіше кажучи, багаті фінансово-політичні групи змінюють спосіб життя, коли тягнути з народу прибуток стає накладно й навіть вибухонебезпечно.

Паразитарний елемент неможливо відділити від влади, він мусить бути й закорінений у людський порядок із давніх часів. Навіть закон природи незаперечно доводить – присутність паразитів навіть необхідна для здорового імунітету організму.

Інколи паразитів стає забагато й організм слабне, навіть гине, але паразити в тому не винні...

Українське суспільство знемагає від паразитарного елемента й живе на мінімумі імунітету – ослаблене політично, втрачає можливості самозабезпечення, а державна машина потребує все нових і нових податків.

Люди поділені на тих, які живуть і тих, які шукають спосіб виживання щодня. Усе на фоні законного висмоктування ресурсу життя дорогими політиками, дорогими чиновниками, дорогими інвесторами й лихварями світу.

Тим, хто має доступ до суспільного ресурсу, ми вже не цікаві. Вони конкурують між собою й множаться "мажорами". Але їхній колективний розум відчуває: національний організм от-от не витримає, і тоді погано стане всім.

Тому Україна на порозі великої санації, очищення від надміру паразитарного ресурсу. Це неминуче, зважаючи на зазіхання на українську економіку сильніших сусідів і світових спритників, охочих поживитися добром слабкої країни. Український політикум неохоче намагатиметься позбутися здорового апетиту і якось захищатиме власний ресурс та заодно добро нації, бо зараз ці поняття майже не розрізняють.

Як не дивно, самоурізанням приречена зайнятися політична обслуга експортно-орієнтованого олігархічного капіталу.

По перше, цей капітал уже вичерпав ресурс зростання за рахунок експлуатації приватизованого добра й готовий мати сильну державу як опору для самозахисту та експансії на ринки світу. По друге, він із захланності та недосвідченості знищив базу виживання – дрібну приватну ініціативу й живий внутрішній ринок. А дати волю народній діловій ініціативі не хочеться й лячно, бо осміліють рідні громадяни.

Та все ж наступити на горло пісні знаменитого мультсерійного селезня Мак-Дака доведеться.

Ми мусимо стати свідками болючої метаморфози космополітичного, російськомовного й компрадорського капіталу – у капітал проукраїнський із незмінно тими ж персонами в істеблішменті.

Аналогічно змінюватиметься політика, стаючи сурогатне-україноцетричною, формально проєвропейською й до неможливості прагматичною.

Проукраїнська, україноцентрична політика й питомо українська політика – це непорівнянні терміни, хоч фахова пропаганда буде представляти україноцентричність як початковий етап становлення сильної української державності. Бренд "проукраїнська політика" буде щоденно вбиватися в мізки пересічного українця, якому нікуди діватись від "зомбоящика".

Тож варто зробити концептуальний порівняльний аналіз.

Україноцентрична політика:

1. Орієнтована на позиційний захист фінансових інтересів великого бізнесу на світовому ринку.

2. Концентрує авторитарну владу з метою швидкого вдосконалення захисних функцій держави в інформаційній, військово-оборонній, економічній сферах. Суспільство повинно радо це фондувати із власної кишені.

3. Не переймається проблемами ідентичності та гуманітарної політики й зростання життєвого рівня громадян, справедливо остерігаючись зростання активності й патріотизму громадянського суспільства, що може зашкодити темпам реалізації двох попередніх цілей.

Українська політика:

1. Орієнтована на розвиток приватної ініціативи й активної творчої зайнятості громадян, розвитку внутрішніх ринкових процесів, запровадженням державної економії й адекватної оплати праці, збільшення вільного часу громадян, захист інтересів громадян у світі.

2. Забезпечує низьку вартість політики й управління державою за рахунок стимуляції демократії та полегшення доступу до політики й влади талановитих і патріотичних громадян незалежно від соціального й майнового стану.

3. Першочергово забезпечує українську гуманітарну політику національної держави, дбає про імунітет суспільства проти інформаційних агресій та його наступальну світову конкурентоспроможність.

Україноцентрична політика вирішує тимчасові проблеми самозбереження великого бізнесу в Україні перед загрозою поглинання чи розорення засадничо сильнішими й корпоризованими світовими конкурентами.

Держава стає сильнішим гравцем я захисником економічно важливих для виживання суспільства інтересів – але за рахунок мінімальних жертв адептів великого капіталу й при мобілізації всіх можливостей решти суспільства.

Суспільство буде за все платити й самообмежуватися в обмін на чергову ілюзію – симулякр проукраїнської політики.

Звісно, мати справжню українську, а не проукраїнську політику набагато краще.

Про проукраїнську політику якось не з руки говорити тут, в Україні. Приміром, у Росії, Польщі чи Німеччині, а в США особливо, проукраїнська політика була б доречною й бажаною.

Про-політика є лобістською політикою на чужій території. Тому "проукраїнська", сиріч "україноцентрична" політика в Україні має якийсь образливий, колоніальний сенс, який ніколи не вдасться змінити на кращий за допомогою фахової пропаганди.

Та на справжню українську політику для народу грошей ніхто не дасть. І до неї ще не зовсім готове українське суспільство, яке не вміє й не хоче організуватися й реагує на рівні павловських рефлексів. Зневірений і озлоблений обиватель не дасть ні копійки на політику, навіть дуже потрібну для себе.

Реальна демократія можлива, коли політика не надмірно дорога, або народ заможний і готовий її фінансувати через податки чи в інших формах.

У нас такий варіант без поштовху не пройде, бо зробити політику дешевою не зацікавлені ні політ-шоумени, ні сучасні хазяї життя. Народ мусить дійти до всього досвідом життя чергового покоління, як у відомій байці "Біда навчить".

Тому ще одне покоління українців може прожити життя під політикою нового симулякра із красиво-збоченою назвою "Україноцентрична-Стабільна З Перцем".

Що зміниться?

Буде інакша пропаганда. Те саме телебачення без українців, держава з українською назвою й російсько-суржиковим начальством, безробіття із кращими можливостями еміграції й заміщенням громадян східними мігрантами.

Без міцного українського етнічного начала в державі ми ризикуємо повторити долю Мексики. Адже поряд – Сполучені Штати Росії...

Це вже було у світовій історії. Ми, українці, у дуже кумедному становищі народу зі старою культурою, яку глобалізація не зможе безсоромно зіпсувати – лише знищити, поступово замінюючи український елемент симулякрами.

Як буде називатися наступний після "україноцентричності" ерзац-бренд української політики, я не знаю. Було б непогано, нарешті, зробити нормальну національну державу без ерзаців і компромісів.

Але це зможуть і зуміють тільки молоді, якщо захочуть.

Володимир Ференц, Івано-Франківськ, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Закупівлі ЗСУ: коли якість важливіша за ціну

Запрацював Реєстр збитків, завданих Росією. Бізнес має трохи зачекати

Як не перетворити реформу системи управління відходами упаковки на імітацію

Офіс Президента починає публічні розмови про повторний прихід демократії в Україну 

Як нам пам'ятати трагедії: нетравматична імерсивність в пам'ятниках

"Стривай, паровозе". Чому угода УЗ про купівлю американських локомотивів має бути скасована