Чому стільки українців за Зеленського

5117 переглядів
Четвер, 18 квітня 2019, 10:00
Роджер Майєрсон
американський економіст і фахівець з теорії ігор, лауреат Нобелівської премії з економіки 2007

Україні найкраще слугуватиме той кандидат, що погодиться на зменшення своїх повноважень.

До виборів 2016 року американці ніколи не обирали президента без будь-якого попереднього досвіду на державній посаді.

Наші виборці, які, як правило, розчаровуються у національних лідерах, завжди могли визначити хороших кандидатів на посаду президента серед губернаторів і мерів, які зарекомендували себе відповідальними діячами, які служать народу.

Рональд Рейган був першим професійним актором на посаді президента США. Але, перш ніж він балотувався на посаду президента Сполучених Штатів, він продемонстрував свої лідерські навички як губернатор Каліфорнії.

Мені здається, було б набагато краще для Америки, якби люди, що підтримували Дональда Трампа, для початку спонукали його балотуватися на посаду губернатора або сенатора у певному штаті. І тільки потім обрали президентом країни.

В Україні концентрація влади у президента, на жаль, є такою, що вона ускладнює для майбутніх кандидатів можливості для просування на національному рівні, адже їм складно проявитися на місцях.

Навіть прем'єр-міністр може взяти на себе тільки певну відповідальність за якість державних послуг в Україні, тому що це серйозно обмежено контролем президента місцевих адміністрацій.

Тому цілком зрозуміло і логічно, що велика кількість українських виборців підтримує політично неперевіреного актора і вважає, що він може бути найкращим кандидатом серед інших.

Але коли мільйони виборців відчувають, що не можуть підтримати будь-якого досвідченого політика, якому вони можуть довірити керування своєю країною, потрібно визнати: це є фундаментальною причиною для того, щоб місцево обрані ради та голови адміністрацій мали автономну від президента владу.

В такому випадку вони будуть дійсно служити своїм громадам і матимуть шанс увійти в політику національного рівня.

Крім того, прем'єр-міністру слід надати більш чіткий контроль над регіональними представництвами національного уряду.

Я розумію, чому так багато виборців в Україні хочуть президента, який візьме на себе реальну відповідальність за боротьбу з корупцією. Але для цього офіс президента не повинен призначати та звільняти керівників місцевих адміністративних одиниць.

Тобто президент фактично має відмовитися від призначення місцевих адміністрацій. Інакше місцеві органи, що повинні боротися з корупцією, не матимуть відповідної мотивації це робити – у них буде конфлікт інтересів.

Саме тому я рекомендую розглянути можливість внесення змін до Конституції про призначення та звільнення керівників місцевих державних адміністрацій.

На мою думку, було б краще, якби керівники обласних адміністрацій призначалися та звільнялися з посади прем'єр-міністром. Тоді як керівників районних адміністрацій можуть призначати та звільняти більшістю голосів місцеві ради.

Loading...

Але що дійсно важливо, то це те, що думають самі кандидати в президенти (стосовно конституційної реформи - УП).

В останні дні президентських перегонів я сподіваюся, що народ України запитає обох кандидатів на пост президента про їхні погляди щодо можливих конституційних реформ.

Зокрема, чи будуть вони підтримувати конституційну поправку щодо зменшення влади президента над місцевими адміністраціями.

Кандидатом, який найкраще може служити Україні як президент, може стати той, хто погодиться з деяким скороченням повноважень його офісу.

Роджер Майєрсон, спеціально для УП та VoxUkraine

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.



powered by lun.ua
"Реформа" прокуратури: дуже приємно, цар
Чому бізнесу і чиновникам варто боятися ручного управління Офісом генпрокурора. (рос.)
"Укрзалізниця" – мертвий актив чи ласий шматок для інвесторів?
"Укрзалізниця" втілює в собі парадоксальну різницю між потенціалом для приватних інвесторів і реальністю. У чому ризики та перспективи її приватизації?
Викривач корупції – не лише заявник: що не врахували законотворці
Попри загалом позитивний характер закону про викривачів корупції, законотворці обрали звужений підхід до врегулювання статусу викривача. А це матиме значення для викриття можливих корупціонерів та захисту тих, хто їх викриває.
Газова формула: як державним підприємствам купувати газ за чесною ціною
Мінекономіки придумало формулу, яка дозволить державним та комунальним організаціям купувати газ за ринковими цінами. Річна економія сягне 3 млрд грн.
Стратегічна програма уряду: прогалини, які її заблокують
Люди мають отримати доступ до впливу та прийняття рішень у тих громадах, на які вони фактично впливають своїм проживанням у них. Без цього реформи відбудуться на папері, але аж ніяк не в реальному житті, де мешканці все ще мають два життя: одне фактичне, а інше "за реєстрацією".
Чому не варто обмежувати емоції та як їх контролювати
Проявляти емоції безпечно для себе і для оточуючих можна різними способами. Головне, робити це вчасно, не доходячи до критичної точки.
7 причин задуматися над тим, щоб всиновити старого битого пса
Дорослі собаки нічим не поступаються в дружбі та відданості молодим.