"Информационный шум" в условиях политического кризиса

1227 просмотров
Среда, 23 марта 2016, 16:54
Наталья Кононенко
ИПиЭНИ НАН Украины, участник инициативы "Реформа государственных коммуникаций"

Які сенси послідовно формують вітчизняні політики в публічному просторі? Яка сучасна комунікативна стратегія політичного класу України? Який інформаційний фон супроводжує системну політичну кризу?

Як те, що говорить влада, пов’язано із сподіваннями пасіонарної частини суспільства про майбутнє? І, зрештою, як оцінити ефективність комунікацій влади?

Перші кроки в наданні відповідей на них було зроблено в 2015 році. А саме – протягом року ініціатива "Реформа державних комунікацій" Українського Кризового Медіа-Центру аналізувала публічність влади в розрізі цінностей, що відповідають очікуванням суспільства від її діяльності після Революції Гідності.

Мова йде про такі характеристики, як відповідальність, інноваційність, віддаленість від олігархів, європейськість, чесність, прозорість, консолідованість, конкурентоздатність, повага до людини, сила.

Ціннісний підсумок владних комунікацій у 2015 році наступний: влада в медіа переважно зображувалась як відповідальна, прозора та конкурентоздатна.

Чого не скажеш про такі цінності як чесність, дистанціювання від олігархів, реальну проєвропейськість та консолідацію українців. По них влада отримувала найбільше негативних медійних оцінок.

Цього року ми пропонуємо нарешті пов’язати єдиним логічним ланцюгом ті інформаційні продукти, які видає влада суспільству (output) з результатами цієї комунікації (outcome).

Адже результатами спілкування влади із суспільством є і відчуття патріотизму, і довіра до влади, і визнання суспільством прогресу в реалізації пріоритетів державної політики, зокрема, реформ.

Картина за січень-лютий показує, що в умовах війни, гострої політичної кризи та інституційної слабкості вітчизняної політичної системи – лише 40% присутності в медіа української влади пов’язані із меседжами про реформи, євроінтеграційний рух, боротьбу із корупцією, формування чесної прозорої влади, конкурентної економіки, оновлення політичного класу та подолання патерналістських настроїв українців, а також про поновлення територіальної цілісності країни та єдиний культурно-науковий і ціннісний простір з Європою.

 
Натисніть на зображення, щоб переглянути у повному розмірі

Йшлося зокрема про приватизацію, демонополізацію, реформу судової влади та прокуратури, ухвалення законодавства, що забезпечить українцям безвізовий режим та обмежить вплив олігархічного капіталу на політичний процес, блокування зловживань у держзакупівлях, розробку економічної стратегії тощо.

Решта медіаполя влади – інформаційний шум, що відволікає від оновлення країни: розборки між політичними інститутами та їх очільниками, безкінечні переговори щодо подолання "політичної кризи", сублімації щодо об’єктного статусу країни, "консенсуси" та компроміси…

Ще неприємніше те, що лише 5% публічних згадок влади свідчать про її практичні кроки, спрямовані на досягнення таких дуже важливих завдань, як сприяння оновленню політичного класу, формування свідомого/не патерналістського громадянина та поновлення єдиного ціннісного простору між Україною та Європою.

 
Натисніть на зображення, щоб переглянути у повному розмірі

Напевно, і нашому політикуму, і медіа, і суспільству слід вимагати один від одного більшого фокусу на тому, що справді важливо. Формувати інформаційний порядок денний не лише політичним "операційним управлінням" – зустрічами, переговорами та засіданнями – а стратегічними пріоритетами, про які ми так легко забуваємо…

Адже якщо важливим змінам присвячено менше половини публічного дискурсу, то решта нас засмоктує в інформаційне болото.

Натомість тримати в голові суспільні очікування та державні пріоритети, послідовно слідувати їм у стратегічних комунікаціях та відстежувати ефективність останніх через громадську думку – у цьому трикутнику і має діяти справжній державний "стратком".

Наталія Кононенко, ІПіЕНД НАН України, учасник ініціативи Українського Кризового Медіа-Центру "Реформа державних комунікацій", дослідницька компанія NOKSFISHES, для УП



powered by lun.ua
Антикризисный гайд
Восемь шагов, которые помогут Украине выйти из кризиса, связанного с пандемией коронавируса, с наименьшими потерями.
Девять уроков предыдущих кризисов
Сейчас в мире нет тихой гавани, где можно переждать шторм. Всем придется преодолевать негативные последствия как у себя дома или в своем городе, так и в глобальной экономике. (укр.)
Как Коломойский помогает Зеленскому решиться, или 16 тысяч правок от олигарха и Ко
Пока депутаты будут голосовать правку за правкой все 16 тысяч предложенных правок к антиколомойскому законопроекту, экономика будет лететь в пропасть, и появятся злые люди, которые будут доставать уже "ленту за лентою".
Новые районы в Украине. Как и зачем?
Люди часто не понимают, что после завершения административно-территориальной реформы в части местного самоуправления любые услуги от власти можно будет получить на уровне громады и ездить для этого в районный центр уже будет не нужно.(укр.)
Виктор Трепак – Ирине Венедиктовой: Вы снова лукавите
Что было не так с уголовным производством в отношении народного депутата Святослава Вакарчука, открытым по заявлению Андрея Портнова в середине марта этого года? Экс-заместитель генпрокурора дает свое видение проблемы.
Консультации врачей онлайн: где получить и чего ожидать
Что украинцы хорошо умеют, так это объединяться во время кризиса. Это показала Революция Достоинства, это подтверждается во время пандемии коронавируса. (укр.)
Антимонопольный комитет против повышения цен: миссия невыполнима
Почему цены на карантин растут и может ли государство повлиять на ситуацию? (укр.)