Нетипичные коррупционные схемы местного уровня, или 22 лишних дней 2019-го

1039 просмотров
Понедельник, 18 февраля 2019, 09:00
Дмитрий СинченкоДмитро Сінченко
председатель ОО "Ассоциация Политических Наук"

Децентралізація – наче медаль: має два боки. З одного – це нові неймовірні можливості для розвитку територій, з іншого – небачені можливості для корупції.

Адже регіональні еліти отримали доступ до більших ресурсів, при цьому контроль за їх використанням значно зменшився.

Це викликало появу різних схем, які повторюються у багатьох містах, ніби хтось проводить майстер-класи для обміну досвідом.

Цікавою схемою є замовлення у власного комунального підприємства автотранспорту швидкої допомоги. Такі приклади можемо знайти в Одесі та Харкові. У Житомирі також є подібне підприємство, однак схема відсутня. Розглянемо конкретний приклад закупівлі у місті Одеса.

Громадською організацією "Офіс регіонального розвитку" було здійснено аналіз закупівлі послуг з перевезень автомобілями швидкої медичної допомоги та спеціалізованим санітарним автотранспортом на суму понад 218 мільйонів гривень.

Замовником послуг перевезень автомобілями швидкої медичної допомоги та спеціалізованим санітарним автотранспортом виступила комунальна установа Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф.

Незважаючи на значну суму закупівлі, комунальна установа уклала договір з єдиним її учасником – комунальним підприємством "Автобаза санітарного транспорту".

В обґрунтуванні використання переговорної процедури йдеться про всі плюси даної автобази і про те, що само собою інших варіантів навіть бути не може:

"Зрозуміло, що лише КП  "Автобаза санітарного транспорту" має парк спеціальних та спеціалізованих автотранспортних засобів, достатній для задоволення потреб КУ "ООЦЕМД і МК" у необхідному обсязі".

Для використання переговорної процедури був використаний пункт Закону, в якому йдеться про те, що у разі відсутності конкуренції, договір може бути укладений лише з одним постачальником.

Хоча в тому ж таки обґрунтуванні зазначається, що на території області є 3 приватні установи, які мають власний санітарний автотранспорт.

Всі ці пояснення надаються на підставі листа департаменту охорони здоров'я Одеської обласної держадміністрації, хоча сам лист до обґрунтування не доданий. Але відповідно до протоколу замовника від 17.01.2019 року (при цьому у документа відсутній номер) навіть на початок 2018 року відомо про наявність конкурентного середовища у вигляді трьох приватних підприємств.

Тож висновок про відсутність зацікавленості цих приватних структур у наданні необхідних послуг замовнику, який зроблений органом державної влади, можна розцінювати, як втручання у господарську діяльність та перевищення повноважень.

Реклама:
Ми вирішили проаналізувати договір, який уклали між собою два комунальні підприємства, адже мова йде про великі гроші.

Угода укладена на 2019 рік, а послуги, що надаються – це перевезення автомобілями швидкої допомоги та іншим спеціалізованим санітарним транспортом.

Найцікавіша інформація міститься у додатках до Договору. Виявляється, що центр екстреної медичної допомоги, використовуючи автомобілі автобази санітарного транспорту, сплачує і за годину роботи автомобіля, і за 1 кілометр пробігу.

Наприклад, година роботи автівки медичної допомоги марки "Газель" коштує майже 71 гривню, а кілометр пробігу коливається від майже 12 гривень по місту Одеса до 11 гривень – по області.

Якщо припустити, що такий автомобіль за годину проїде максимум 60 кілометрів, то сума, яку повинні сплатити, становитиме 791 гривню. Зауважимо, що звичайне таксі коштуватиме дешевше, адже бере лише від 8 до 12 гривень за кілометр для поїздок за місто.

Не менш цікавим є Додаток до Договору за номером 3. Там ідеться про те, скільки днів та годин працюватимуть автівки. Так от, кожен автомобіль працюватиме 357 днів. Але ж Договір підписано 30 січня, а в році лише 365 днів, 30 з яких вже минули (ще раз нагадуємо – договір укладений лише на 2019 рік). Тобто мало би залишитись 335 днів.

Оця різниця в 22 дні в грошовому обсязі складає майже 4 з половиною тисячі гривень на 1 автомобіль. А таких автомобілів 196. Шляхом нехитрих маніпуляцій отримуємо суму 882 тисячі гривень.

Повернемось тепер до самих організацій, між якими укладений даний договір.

Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф створений обласною радою 19 років тому. За попередній рік установа двічі змінювала свого керівника.

Так 6 лютого 2018 року керівником центру стала колишня мешканка Макіївки Олена Теряєва, яка сьогодні очолює Департамент охорони здоров'я Одеської облдержадміністрації.

А 13 листопада того ж року виконуючим обов'язки керівника ООЦЕМД і МК став Владислав Терлецький.

Статутний капітал в установи відсутній.

За попередній рік і перший місяць 2019 року дана комунальна установа оголосила 467 тендери, з яких 462 відбулись, що є дуже високим показником.

Поточна сума підписаних договорів на сьогодні складає понад 447 мільйонів гривень, з яких 218 мільйонів – це вищезгаданий договір з Автобазою санітарного транспорту. А от економія складає трохи менше мільйона гривень. Із загальної кількості тендерів 96%, а це 449, відбулись за наявності лише одного учасника.

Автобаза санітарного транспорту – комунальне підприємство, яке також засноване одеською облдержадміністрацією. Його керівником є Совік Олег Михайлович, який наразі є депутатом одеської міської ради від партії одіозного одеського міського голови Геннадія Труханова "Доверяй Делам!".

У 2018 році дане підприємство виграло лише один тендер на суму трохи менше 100 тисяч гривень. Тож різниця між попереднім і нинішнім роками просто колосальна.

29 січня 2019 року, за день до підписання Договору у даному тендері, аналітиками ГО  "Офіс регіонального розвитку" було направлено лист до Держаудитслужби, в якому просять розібратися у ситуації, що склалась і, в разі виявлення порушень, вжити відповідних дій.

Сподіваємось, що скарга буде розглянута по суті і реакція не забариться. Проте, зважаючи на безкарність самого одеського очільника у значно вагоміших справах, наші сподівання можуть не виправдатись. Але це – лише на поверхні, адже основні махінації можуть бути там, де ми їх не можемо побачити: списання бензину, фейкові поїздки тощо. Однак це довести практично неможливо.

Дмитро Сінченко, Олена Сінченко, спеціально для УП

Ця публікація була створена за підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальна ГО "Офіс Регіонального Розвитку". Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)