Ілюзія перемоги. Які секретні прийоми використовує Юлія Тимошенко

Роман КравецьRoman Kravets
tymoshenko.ua
36598 переглядів
Понеділок, 24 вересня 2018, 12:00
Ключові тези
Тимошенко провела свій другий форум у Києві
Фокус-групи "Батьківщини" показують, що нову риторику ЮВТ люди не розуміють, але особисто вона їм симпатична
Тимошенко взяла на озброєння меседжі про ЄС та НАТО, щоб Порошенко не зміг зробити з неї "проросійського конкурента"
ЮВТ відмовилася від іноземних консультантів і сама визначає собі стратегію
Кожного дня на Турівській засідає "ситуативна кімната" Тимошенко
ЮВТ хоче, щоб люди під час кампанії сприймали її як майбутнього президента
В її штабі переконані, що в другому турі вона змагатиметься з Порошенком

Зовсім скоро в світ вийде останній сезон культового серіалу "Картковий будинок". У ньому показана вигадана історія, трохи гіпертрофована, але настільки схожа на справжню сутність нинішньої політики – бруд, цинізм і абсолютний прагматизм.

Через секс-скандал, у який потрапив виконавець головної ролі президента США Френка Андервуда, Кевін Спейсі більше не братиме участі в цьому проекті. Тому новим президентом США в серіалі сценаристи зробили його світловолосу дружину Клер Андервуд, яку грає Робін Райт.

У трейлері до заключного сезону вона з’являється в строгому темно-синьому костюмі із золотими гудзиками і впевнено вимовляє: "Ми лише починаємо".

Минулої п’ятниці в такому ж костюмі на сцену форуму "Новий курс" у Києві вийшла Юлія Тимошенко.

Команда Тимошенко хоче, щоб люди вірили, що їхній кандидат справді переможе на наступних виборах.

"Українська правда" продовжує цикл матеріалів про підготовку до виборів ключових претендентів на президентське крісло. Цього разу черга за Юлією Тимошенко.

Підсумки літа та відбиття атак

Упродовж літа та на початку осені бек-офіс Тимошенко тестував, як люди сприймають новий образ та нову риторику Юлії Володимирівни.

Співрозмовники в її команді переконують, що в цілому вони задоволені результатами, адже соціологічні дослідження зараз на їхню користь. Якби вибори відбувалися сьогодні, Тимошенко підтримали б близько 16-17% виборців, які мають намір брати участь у голосуванні. Її найближчі конкуренти – Анатолій Гриценко та Петро Порошенко – зараз отримують близько 8%.

Під час першого форуму "Нового курсу" в червні цього року рейтинг Тимошенко коливався в межах 10%.

Але не все так однозначно. Закриті фокус-групи "Батьківщини" показали, що люди погано розуміють нові меседжі ЮВТ. Так само її погано сприймає молодь, яку політик пробувала підхопити розповідями про блокчейн та нову колективну Конституцію.

Її базовий електорат продовжує симпатизувати Тимошенко в основному завдяки особистій харизмі, а не новим смислам, які вона намагається виголошувати. Це не дуже добрий сигнал для її команди, адже станом на сьогодні 16-17% – це фактично "стеля" рейтингів ЮВТ.

Через складнощі з молодим виборцем команда лідерки "Батьківщини" переорієнтовує свою роботу на людей, які розчарувалися в Порошенку і поки що не визначилися зі своїм голосом.

"Ми вийшли за межі ядра, це вже великий плюс. Так, молодь не взяли, але креативний клас підтягується", – хвалиться один з членів команди ЮВТ.

Інший момент, який ледь не збив з пантелику штаб Тимошенко, – спроба Банкової закріпити за лідеркою "Батьківщини" образ проросійського політика. Це дуже добре помітно, якщо стежити за ефірами телеканалу "Прямий", що входить в орбіту впливу Порошенка.

Щоб не потрапити в цю пастку, Тимошенко спільно зі своїми депутатами-технологами Олександром Абдуліним та Оленою Кондратюк вигадали, як не просто захиститися, а вибити цю тему з рук Порошенка.

Рішення просте: вони взяли на озброєння ті ж самі меседжі, що й Петро Олексійович, – майбутнє в ЄС та безпека в НАТО. Більше того, зовнішня реклама Тимошенко блакитно-жовтими кольорами та тризубом повністю нагадує борди Порошенка.

Тут заховано ще одну маленьку хитрість – якщо зовнішня реклама президента безлика й обмежена лише написами, то на бордах Тимошенко надрукувано її обличчя. Таким чином, як розраховують штабісти БЮТ, реклама Порошенка почала асоціюватися з Тимошенко. Так само і навпаки.

Сама собі стратег

За великим рахунком, вибори 2019 року – це останній шанс Тимошенко зайняти головну посаду в країні.

Як стверджують одразу кілька джерел у її оточенні, головним стратегом кампанії та керівником виборчого штабу є ВОНА сама. Мовляв, це її остання війна, і Тимошенко нікому не довірить її зламати.

Читайте також
#НоваВона, або Колективна Тимошенко з відкритим кодом
Юля без коси. Як Тимошенко шукає нового виборця
Він і Вона. До чого готуються штаби Порошенка і Тимошенко
"Українській правді" доводилося чути аналогічні розповіді і про стиль управління Петра Порошенка, який намагається все до найменших дрібниць тримати на особистому контролі.

За словами джерел у "Батьківщині", на Турівській більше не з’являються іноземні політконсультанти. Раніше з Тимошенко працював ізраїльський політтехнолог Таль Зільберштейн. Також "Громадське" повідомляло, що з лідеркою "Батьківщини" співпрацювали американські консультанти з компанії "Avenue Strategies".

Співрозмовники УП в штабі стверджують, що зараз Тимошенко перестала слухатися зовнішніх технологів і робить усе так, як сама вважає за потрібне.

"Ти просто не можеш прийти і дати Тимошенко покрокову стратегію. У неї такий досвід і знання, що більшість політтехнологів може повчитися. Вона сама все курує", – зізнається один з найближчих її соратників.

Лідерка "Батьківщини" системно підійшла до підготовки виборчої кампанії.

Вона щоденно проводить ситуативні наради в так званій "зеленій кімнаті" в партійному офісі на Турівській. Цю кімнату називають "зеленою" через зеленуватий колір шпалер – вона розташована одразу навпроти робочого кабінету ЮВТ.

Туди Тимошенко запрошує депутатів-технологів Олександра Абдуліна, Олену Кондратюк, медіа-консультанта Олексія Мустафіна, керівника прес-служби Катерину Лебедєву.

У команді ЮВТ Абдулін виконує функції політтехнолога, генерує смисли та меседжі.

 
Абдулін виконує функції політтехнолога, генерує смисли та меседжі
фото: apravda

Кондратюк займається створенням рекламних роликів та зовнішньої реклами Тимошенко, організовує її великі публічні заходи.

 
Кондратюк займається створенням рекламних роликів та зовнішньої реклами Тимошенко
фото: ba.org.ua

Мустафін пропонує кандидату в президенти теми, які вона може використати під час виступів, та готує її до ефірів. За потреби Мустафіна підключають до підготовки нардепів фракції перед важливими ефірами чи інтерв’ю.

 
Мустафін пропонує теми, які вона може використати під час виступів, та готує її до ефірів
фото: крим. Реалії

Лебедєва курує прес-службу партії та відповідає за просування Юлії Володимирівни в соціальних мережах.

 
Лебедєва курує прес-службу партії

Час від часу відбуваються наради в розширеному складі – на них запрошують теперішніх і колишніх нардепів. Зокрема, там бачили Сергія Терьохіна та Андрія Сенченка.

 
Андрій Сенченко
фото: Радіо Свобода

На цих нарадах обговорюють важливі організаційні та тактичні питання кампанії – які повідомлення може продукувати Тимошенко і команда, на які тенденції варто реагувати, як поводитися з конкурентами.

 
Сергій Терьохін
фото: Радіо Свобода

Паралельно на Турівській регулярно засідає виборчий штаб. УП раніше писала, що його очолює депутат Іван Кириленко. Його заступниками є колишні депутати БЮТу Сергій Підгорний та Віктор Олійник. На них покладена організаційна робота штабів по всіх регіонах.

 
Іван Кириленко
фото: ba.org.ua

Нещодавно в команді ЮВТ з’явилася ще одна людина – журналіст "5 каналу" Валентин Трохимчук. Про його функції ще достеменно не відомо, але його обов’язки стосуватимуться співпраці з медіа.

 
Нещодавно в команді ЮВТ з’явилася ще одна людина – журналіст "5 каналу" Валентин Трохимчук
фото: Газета "День"

На "5 каналі" Трохимчук був ведучим програми "Велика політика". Прихід одного з топових журналістів каналу президента до команди Тимошенко може здатися черговим маленьким тролінгом з боку конкурентки Порошенка.

Головний конкурент

Зовнішня реклама Тимошенко про ЄС та НАТО виконана в синьо-жовтих тонах, через що асоціюється з державним офіціозом. І це один з елементів стратегії. Стратегічне завдання Юлії Володимирівни – переконати українців, що її президентство – це цілком природній і позитивний розвиток подій.

"Все невідоме лякає людей. Ми маємо їх запевнити, що наш кандидат не просто краща за Петра у всьому, а що, коли вона стане президентом, люди будуть щасливіші", – пояснює один з членів "ситуативної кімнати" Тимошенко.

Тактичне завдання ЮВТ – перебрати на себе порядок денний, щоб саме конкуренти реагували на її вчинки й заяви, а не навпаки.

Соратники Тимошенко дуже зраділи, коли Порошенко у зверненні до Верховної Ради розкритикував її ідею щодо переходу на парламентську форму правління з введенням посади канцлера, і сприйняли це як маленьку перемогу. Мовляв, Він біжить за нею, реагує на її пропозиції і грає за Її правилами.

У штабі Тимошенко не сумніваються, що вона потрапить у другий тур, і розглядають одразу три варіанти розвитку подій.

Перше – умовний кандидат від Сходу, на кшталт Юрія Бойка чи Вадима Рабіновича, другий – нове обличчя, тобто Святослав Вакарчук чи Володимир Зеленський, і третій – Петро Порошенко.

Якраз останній сценарій на Турівській називають найбільш імовірним.

Можливо, це звучить дивно, але як би Тимошенко й Порошенко одне одного не ненавиділи – своєю неприязню, критикою, переходами на особисте вони роблять все для того, щоб вивести одне одного в другий тур.

Це визнають не лише в оточенні Тимошенко, але й на Банковій.

"Вони б’ють одне одного і таким чином дають зрозуміти, що визначилися з основним ворогом. Це ж очевидно, що вибори переростають у сутичку Її і Його. Тому вони будуть у другому турі, от побачиш", – переконує один з найближчих і високопоставлених соратників Порошенка.

Єдина різниця: Він вважає, що в кінці Він усе одно переможе. Вона ж вірить, що перемога буде за Нею.

Роман Кравець

powered by lun.ua
Томос для України. Що буде з церквою після отримання автокефалії
Коли холоне попкорн: традиції та сучасність бойового кіно
5 книг, які допоможуть зберегти здоров'я
Як продати готовий бізнес
Усі публікації