Чому я голосував за зміни до Конституції

177 переглядів
Понеділок, 11 жовтня 2010, 10:14
Олег Ляшко
народний депутат
Минулої п'ятниці парламентська більшість проголосувала за постанову про направлення до Конституційного суду України проекту змін до Конституції України. З числа опозиційних депутатів я був один із небагатьох, хто теж проголосував за цю постанову.

Деякі інтернет видання тут же поспішили розповсюдити "сенсаційну" інформацію, що "Ляшко вже голосує як "регіонали". Зважаючи на недвозначний підтекст цих повідомлень, вважаю за необхідне пояснити читачам свою позицію щодо вказаного законопроекту.

Щоб одразу розставити всі крапки над "і" з ким сьогодні Ляшко (а такі розмови сьогодні активно точаться в парламентських кулуарах), хочу повідомити, що я ніколи не голосував і не буду і в майбутньому голосувати як "регіонали" чи ще хтось, а лише так, як велить власне сумління громадянина і політика.

Саме тому в своєму виступі з парламентської трибуни під час обговорення вказаного законопроекту я ще раз заявив, що вважаю неконституційним рішення Конституційного суду, яким фактично в Україні змінено конституційний лад.  

Що ж стосується суті проголосованих змін до Конституції, то вони, на мою думку, потрібні країні.

По-перше, встановлюється 5-ти річний, замість 4-х років, термін повноважень органів місцевого самоврядування і їх голів. Саме це лідер БЮТу Тимошенко обіцяла сільським і міським головам перед президентськими виборами і я не бачу причин не виконувати сьогодні ці обіцянки.

По-друге, вважаю правильним перенесення дати парламентських виборів на жовтень 2012 року, тобто до закінчення 5-ти річного терміну повноважень парламенту, на який нас люди й обирали у вересні 2007 року.

І не лише тому, що Конституційний суд, незаконно скасувавши Конституцію 2004 року, не мав права на рік скорочувати термін повноважень Верховної Ради. А ще й тому, що якби вибори до ВР відбулися у березні 2011 року, навряд чи БЮТівська фракція (внаслідок різних обставин) мала хоча б третину від свого нинішнього складу.

Відсутність же в парламенті сильної опозиції буде не на користь ні країні, ні владі.

Саме тому я закликав у парламенті не голосувати також за ініційовані колегами з більшості зміни до регламенту, які суттєво обмежували права опозиції.

Ну і, нарешті, змінами до Конституції, за які я проголосував, насправді не продовжується, як стверджують деякі інтернет видання, а ... скорочується термін повноважень президента України. Бо відповідно до проголосованого законопроекту пропонується проводити вибори в останню неділю березня п'ятого року повноважень президента.

Нагадаю, що своїх повноважень президент Віктор Янукович набув з моменту складення присяги в лютому 2010 року. Термін цих повноважень збігає через п'ять років, тобто в лютому 2015-го. Тож саме березень 2014-го року (а не 2015-го) - це і є п'ятий рік повноважень президента Януковича.

Виходить, що наступні президентські вибори мають відбутися 30 березня 2014 року! Отак парламентська більшість майже на рік укоротила Віктору Януковичу президентського віку.

Бо за чинною нині Конституцією 1996 року президентські вибори мали б відбутися в жовтні 2014 року, тож Янукович виконував би свої повноваження як мінімум до січня 2015 року.

Сподіваюся, що тепер читачам зрозумілі причини, чому я голосував за зміни до Конституції. Наостанок зауважу, що якби нинішні БЮТівські лідери були б трохи далекогляднішими, ми б робили значно менше помилок і мали б більше перемог. Але це тема вже іншої розмови.

Олег Ляшко, народний депутат України



powered by lun.ua
Чому всім нам варто подивитися "Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго"
В Україні ми не користуємось інфраструктурою як чимось зручним і корисним, не задумуючись – навпаки, ми, самі того не помічаючи, витрачаємо величезну кількість енергії, щоб компенсувати її розруху.
Синдром політичного інтелекту
То що у нас не так з політичним інтелектом? Посада президента крізь призму теорії поколінь. Та чи можна узяти віртуальний майстер-клас у американських президентів?
Етичний бізнес глобальних корпорацій
Підприємства на Заході поступово змінюють свої підходи до ведення бізнесу. Чому і як це відбувається?
"Реформа" прокуратури: дуже приємно, цар
Чому бізнесу і чиновникам варто боятися ручного управління Офісом генпрокурора. (рос.)
"Укрзалізниця" – мертвий актив чи ласий шматок для інвесторів?
"Укрзалізниця" втілює в собі парадоксальну різницю між потенціалом для приватних інвесторів і реальністю. У чому ризики та перспективи її приватизації?
Викривач корупції – не лише заявник: що не врахували законотворці
Попри загалом позитивний характер закону про викривачів корупції, законотворці обрали звужений підхід до врегулювання статусу викривача. А це матиме значення для викриття можливих корупціонерів та захисту тих, хто їх викриває.
Газова формула: як державним підприємствам купувати газ за чесною ціною
Мінекономіки придумало формулу, яка дозволить державним та комунальним організаціям купувати газ за ринковими цінами. Річна економія сягне 3 млрд грн.