Рік урядування за ціною 276 мільярдів боргу

5 переглядів
Понеділок, 14 березня 2011, 10:41
Андрій Новак
кандидат економічних наук, для УП

Отже, "святкуємо" перший рік роботи уряду, який охрестили спочатку реформаторським, потім стабілізаційним, а взагалі — командою професіоналів.

То що ми маємо за рік урядування самопроголошених професіоналів?

Діючий уряд прийняв країну із "сухим залишком" державних боргів на 318 мільярдів гривень, а вже за рік "ефективної роботи" наростив боргів на суму 594 мільярди.

Але про все по порядку...

Станом на березень 2010, коли уряд через "тушковане" голосування склав присягу працювати "на благо народу України", державний і гарантований державою борг становив 318 мільярдів гривень.

Вже на кінець 2010 року цей самий державний і гарантований державою борг складав 432 мільярди., тобто за 9 місяців роботи уряд наростив боргів на суму 114 мільярдів.

Але це був лише початок "великого шляху", бо бюджетом-2011 уряд запланував нових державного і гарантованого державою боргів ще на 107 мільярдів.

Крім того, у 2012 році Україна ще буде довибирати біля 6,5 мільярдів доларів кредитів МВФ, які залишаться із 15,5-мільярдної програми, підписаної діючим урядом в середині минулого року. Тобто це ще 52 мільярди гривень зовнішнього боргу, який уряд "забезпечив" українцям.

А ще невідомо якою є сума внутрішнього боргу...

Таким чином, лише за рік роботи діючий уряд збільшив фактично і запланував збільшення державних боргів на загальну суму 276 мільярдів гривень. Для порівняння: минулорічні доходи державного бюджету-2010 склали 240 мільярдів гривень. Тобто, уряд за рік роботи назбирав боргів більше, ніж річний державний бюджет.

При цьому, урядом не реалізовано жодної галузевої, регіональної чи міжнародної програми розвитку, провалені бюджетна, податкова, пенсійна реформи, неконтрольовано зросли ціни у ціноформуючих сферах — енергетичній, комунальній, продовольчій.

Тобто нові величезні борги не лише стали непідйомним тягарем для українських платників податків, а ще й не принесли жодної економічної користі від запозичень.

А це на побутовому рівні означає, що уряд від імені держави набирає боргів не для того щоб відкрити якусь справу чи розвинути існуюче виробництво, а щоб програвати боргові гроші у казино, пропивати або проїдати.

Автор раніше вважав, що попередній український уряд є найгіршим за період Незалежності — уряд, який своїм популізмом піднімав цінові хвилі, який масовими закупівлями імпорту підривав вітчизняних виробників, який шаленими боргами підривав фінансову стабільність країни.

Але сьогодні по кожному із цих пунктів діючий уряд "перевершив" попередній і привів Україну на 6 місце у світі за небезпекою державного дефолту.

Як можна було за 1 рік завдати стільки економічної шкоди? В яких університетах наші урядовці навчались цьому?

Андрій Новак, голова Комітету економістів України, для УП



powered by lun.ua
Обнулення "зелених" тарифів для домашніх СЕС: вбити середній клас на догоду олігархам?
Якщо держава вже взялась через "зелені" тарифи субсидувати альтернативну енергетику, то кому треба допомогати — олігархам чи власникам дрібних домашніх СЕС?
Чому нам всім потрібні ліки від байдужості
Не варто думати, що ліки від байдужості можуть бути потрібні тільки для оточуючих. Так само точно не можна бути байдужим до самих себе, до свого здоров'я. (рос.)
5% виборців про яких ви могли забути
ЛГБТ-спільнота зазвичай частина соціального конфлікту, а не особистого.
Чи готова українська система освіти до STEAM?
Саме STEAM може вирішити дуже актуальну сьогодні проблему втрати інтересу у молодого покоління до навчання.
Крим має здобути свободу, а Україна – повернути свої території
Наша маленька Батьківщина має отримати свободу! А Україна – повернути свої території. І зробити це можливо тільки одним шляхом – шляхом відновлення права на самовизначення, створення у конституційному плані ще до того моменту, як Крим буде деокуповано, кримськотатарської національно-територіальної автономії, відтворення її парламентських інститутів на материковій Україні.
Чи зняла Рада Європи санкції з РФ? 5 питань про рішення у Гельсінкі
Росію не повернули в ПАРЄ, проте рішення Комітету міністрів - це позитивний розвиток подій для РФ. Проте нашим опонентам ще треба пройти довгий і складний шлях. А ми будемо гальмувати їх рух.
Помиритися та перемогти: чому Києву потрібна нова стратегія в Центрально-Східній Європі
У відносинах Києва з Варшавою, Будапештом та Бухарестом потрібні зміни в підходах та стратегії. І зараз слушний момент для цього. Україна має шанс для перезапуску відносин із сусідами.