Трагедія в таборі "Вікторія": винні і винуватці

1822 перегляди
Четвер, 26 квітня 2018, 10:30
Максим Степанов
голова Одеської ОДА

Розслідування трагедії, що сколихнула громадськість, за традицією починається з пошуку винуватців. Щоб заспокоїти народний гнів, треба знайти тих, хто відповість за те, що трапилося, – так винуватці стають винними.

Розслідування пожежі в таборі "Вікторія", яка забрала життя трьох дітей, триває вже 8 місяців. Пред'явлено підозру і розпочато судовий розгляд щодо 5 посадових осіб. Уже винесено вирок виховательці.

Але справжні причини трагедії наразі ще так і не озвучено. А курортний сезон уже близько…

24 квітня Київський районний суд Одеси виніс вирок виховательці Наталії Цокур (Янчик), яка відповідала за пожежну безпеку в таборі "Вікторія", і засудив її до 3 років позбавлення волі умовно. Минулого тижня в Одесі із залу суду в передінфарктному стані госпіталізували Петроса Саркісяна – директора спортивно-оздоровчого дитячого комплексу "Вікторія".

Але розслідування цієї трагедії – не питання персональної провини директора табору чи вихователів. Це питання системного ігнорування норм пожежної безпеки, недбалості чиновників та корупції. І з цього треба починати.

На жаль, досі ще проводять низку експертиз, що стосуються будівництва. Без відповіді залишаються ключові питання: чи було дотримано всі норми пожежної безпеки під час будівництва, чи можна було будувати цей об'єкт з такого матеріалу і чи був він відповідним чином оброблений?

Відповідати на ці питання потрібно не тільки на рівні слідства, але й на національному рівні.

Перш за все, необхідно говорити про посилення контролю за дотриманням норм пожежної безпеки під час здачі об'єктів соціального значення в експлуатацію, починаючи від дитячих установ і закінчуючи торгово-розважальними комплексами. Радує, що знято мораторій на перевірки ДСНС. Але це питання теж повинно бути належним чином врегульовано.

Ще один принципово важливий момент – з 2015 року в Україні сигнал про пожежу передається через приватні компанії, що, на мій погляд, абсурдно.

На соціальних об'єктах, особливо в дитячих установах, таборах, школах, інтернатах, лікарнях, сигнал протипожежної сигналізації повинен виводитися виключно на пульт ДСНС. До того ж, не через якісь ліцензовані компанії, які, по суті, не несуть ніякої відповідальності, а саме безпосередньо на ДСНС.

І основне – в питаннях забезпечення протипожежної безпеки держава не може йти ні на які компроміси. Якщо будь-який об'єкт не відповідає нормам протипожежної безпеки та підлягає закриттю, його потрібно закривати.

Не можна маніпулювати ситуацією, використовуючи аргументи "ну це ж школа, це ж дитячий садок, ми не можемо його закрити, нехай працює хоч якось"... Або встановити відповідну протипожежну безпеку, або закрити. Без варіантів. Це саме те, що ми зараз і робимо в області.

Це рішення викликало величезне обурення. Коли було винесено відповідні приписи, наприклад, на закриття тих чи інших об'єктів, почалися дзвінки від чиновників і власників бізнесу з проханнями. Але жодного позову до суду з приводу закриття або припинення роботи установ я не зупинив.

У ДНСН є чітке розпорядження: об'єкти, які не відповідають нормам пожежної безпеки, не відкривати.

Крім того, область виділила небачену раніше суму на забезпечення пожежної безпеки на об'єктах обласної власності (це дитячі установи, лікарні) – 111 мільйонів гривень.

Таке ж завдання було поставлено перед районною владою, відповідні рекомендації ми направили і в органи місцевого самоврядування. В умовах децентралізації – це їх компетенція, і бюджети в них на це є.

Також ми ввели в дію ще одну просту, але, по-моєму, дієву річ – будемо інформувати населення, хто пройшов перевірку, а хто ні. Упевнений, люди простимулюють власників об'єктів набагато ефективніше від пожежників.

Низка простих системних кроків на рівні держави – і людям не доведеться боятися відправляти дітей на відпочинок.

Максим Степанов, голова Одеської ОДА, спеціально для УП



powered by lun.ua
"Мені біля світлофора зупиніться": що не так з нашим громадським транспортом
Система громадського транспорту в Україні потребує змін, і шанс наблизити її до рівня розвинутих країн Євросоюзу є. Цьому сприятиме новий законопроект.
Чому інноваційна стратегія України не пов'язана з економічним зростанням
Уряд України не може розробити і впровадити якісну науково-технічну політику через інституційну слабкість.
Президент Зеленський. Успіхи, які ми не бачимо, і помилки, які нам сліплять очі
Однокласники й друзі на керівних постах, проблеми з комунцікацією з народом і ЗМІ – принципові помилки Володимира Зеленського і його команди.
Гальмування євроінтеграції: чому "Слуги народу" блокують механізми руху України до ЄС?
Чи потрібна Україні державна політика у сфері європейської інтеграції? У "Слузі народу" вважають що ні, оскільки механізм, що робить євроінтеграцію незворотною, потребує додаткових витрат із бюджету.
Чим небезпечна ідея Штайнмаєра Україні, або Як деокупувати та реінтегрувати тимчасово окуповані території?
Встановлення влади на деокупованих територіях є наріжним каменем переговорного процесу в Мінську між Україною та Росією.
Бутан і Непал – два світи однієї Азії
Періодично серед місцевих проводять соцопитування про те, наскільки вони задоволені своїм життям. 95% людей кажуть, що їх все влаштовує і вони отримують задоволення від усього, що відбувається. (рос.)
Особливий статус Донбасу як політичне дежавю
Те, що відбувається зараз навколо Донбасу та його "особливого" статусу, викликає політичне дежавю: Порошенко і Ко чотири роки тому намагалися просунути через парламент те саме й під тим самим соусом...