Трудовий колектив "Укртранснафти" по селектору вимагає реверсу "Одеса-Броди"

П'ятниця, 10 жовтня 2003, 17:35
Генеральний директор "Укртранснафти" Сергій Василенко очікує рішення наглядової ради компанії про передачу йому повноважень на підписання контракту з ТНК-BP з постачання технологічної нафти для нафтопроводу "Одеса-Броди".

Про це Василенко повідомив журналістам у п'ятницю під час селекторної наради, проведеної з трудовим колективом "Укртранснафти".

Василенко уточнив, що був присутній на засіданні наглядової ради 3 жовтня і, за його інформацією, та погодилася з пропозицією ТНК-ВР надати технологічну нафту в кредит.

Гендиректор "Укртранснафти" також повідомив, що звернувся до прем'єра Януковича, міністра палива й енергетики Єрмілова і глави "Нафтогаз України" Бойка з проханням прискорити рішення про вибір напрямку нафтопроводу Одеса-Броди. Уряд планує ухвалити рішення 15 січня.

Це звернення Василенка підтримав трудовий колектив компанії.

Необхідність якнайшвидшого ухвалення рішення про напрямок використання нафтопроводу гендиректор "Укртранснафти" мотивує тим, що "втрачається дорогоцінний час для введення в експлуатацію Одеса-Броди до зими, а "Укртранснафта" втрачає необхідні для ремонту і реконструкції кошти".

У зверненні, зокрема, нагадується, що з моменту пропозиції ТНК-ВР (про реверсне використання Одеса-Броди) минуло п'ять місяців, за які "Укртранснафта" могла б отримати $37 млн.

Василенко також припускає, що відмова від реверсу може в майбутньому привести до відмови Росії від транзиту нафти через Україну на користь поки тільки запланованих альтернативних маршрутів.

"Для нас буде загублена не тільки можливість одержання додаткових $142 млн. на рік від збільшення обсягів транзитного прокачування, але й існуючі на сьогодні $70-80 млн. щорічних доходів від прокачування нафти до Одеської нафтогавані", - говориться в зверненні.

Водночас Василенко звертає увагу на наявні проблеми транспортування каспійської нафти по маршруту "Одеса-Броди" і далі - по нафтопроводу "Дружба". За його словами, значна частина акцій нафтопереробних підприємств у Чехії, Угорщині та Словаччині належить російським компаніям.

За словами Василенка, механізм послідовного транспортування легкої каспійської нафти і нафти Urals нафтопроводом "Дружба" вимагає технічного і юридичного узгодження.

Гендиректор також відзначає, що "Укртранснафті" необхідно не менш року для проектування і будівництва ще однієї 52-кілометрової паралельної ділянки нафтопроводу "Одеса-Броди", оскільки існуюча ділянка ("Дружби") вже експлуатується для перекачування нафти типу Urals із Самари Придніпровськими магістральними нафтопроводами на термінал "Південний".

Василенко підкреслив, що якщо уряд залишить без уваги його звернення і прийме рішення про напрямок транспортування нафти в намічений раніше термін, а технологічна нафта вже буде закачана, "Укртранснафта" використовує цей час для проведення цілого комплексу необхідних технологічних робіт.

Перша черга нафтотранспортної системи "Одеса-Броди" здана в експлуатацію в травні 2002 року. Її пропускна спроможність - 9-14,5 млн. тонн нафти на рік з резервуарним парком 200 тис. кубометрів.

В Україні кілька місяців ведеться полеміка навколо варіантів використання нафтопроводу: у Європу для транспортування каспійської нафти або на узбережжя Чорного моря для транспортування російської нафти сорту Urals в реверсному режимі.

Інтерфакс-Україна

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування