Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Наслухавшись жахів по ТБ, українці пішли купувати телевізори

Четвер, 24 листопада 2005, 10:03

Незважаючи на збільшення доходів, більшість українців очікують, що економічна ситуація в країні може погіршитися в найближчому майбутньому, і мають намір убезпечити себе, вкладаючи гроші в покупку товарів тривалого користування.

За даними досліджень, що проводилися Міжнародним центром перспективних досліджень і компанією GFK-USM, індекс споживчих настроїв українців восени упав до найнижчого рівня (95,5) за останні два роки, пише газета "Дело".

Одночасно з істотним погіршенням економічних очікувань українців зросла схильність до великих покупок. Відповідний індекс досяг рекордного показника за увесь час проведення подібних досліджень (з 2000 року) і склав 107,9 пункту.

Як заявив "Делу" керівник відділу GfK-USM Non-Food Retail Audit Андрій Свірський, найбільший ріст спостерігається в сфері високотехнологічної продукції – плазмова відеотехніка, комп'ютерна техніка. Тут ріст продажів складає близько 200%.

Серед причин бурхливого росту споживання Свірський називає підвищення зарплат працівникам бюджетної сфери і соціальних виплат.

Однак збільшення кількості грошей "на руках" супроводжується також, на думку Свірського, очікуваннями підвищеної інфляції, що породжує бажання вкласти гроші в товари тривалого користування.

Також зіграло свою роль зниження офіційного курсу іноземних валют – долара і євро - навесні цього року. Саме після цього почався ріст покупок, відзначає видання.

У той же час за даними Центру соціальних і політичних досліджень "Соціс", оцінка громадянами України власного економічного становища погіршилася.

Якщо в 2004 році своє матеріальне становище оцінювали нижче середнього 41% громадян України, то у вересні 2005 - 57%. Свій рівень життя оцінювали як середній 43% українців у 2004 році і 41% у 2005. Вище за середнє - 4% і 2% відповідно.

Однак директор "Соцісу" Наталя Погоріла відзначає, що оцінка людьми власного економічного становища – це суб'єктивний показник.

"Вона може мінятися з двох причин. Люди можуть довідатися про нові можливості, у порівнянні з якими їхнє власне становище здається їм менш привабливим", - відзначила вона.

"Інша причина – велика кількість негативної інформації. Цього року люди одержали багато негативної інформації, ефект від якої підсилився підвищеними очікуваннями після помаранчевої революції", – вважає експерт.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування