И что с того?

13 просмотров
Понедельник, 19 ноября 2012, 10:30
Анатолий Крымский
для УП

Чую гнівні вигуки опозиції: "Фальсифікації! Фальсифікації!!". Мало не до вил закликають народ. А чому власне така реакція? Ну, фальсифікації. І що з того? Цікаво, яку кількість голосів у опозиції, на думку тієї ж опозиції, вкрали?

А ось в Радянському Союзі фальсифікацій не було. І знову ж виникає питання: що з того? Хіба була демократія в Союзі? Хіба було хоч якесь волевиявлення народу?

Отже волю народу можна брутально сплюндрувати не лише фальсифікаціями, а й підлим законом про вибори.

В цій статті мова йтиме саме про підлість цього закону, точніше, про дві підлості і один ідіотизм.

Перша підлість – це величезна грошова застава для партій. Завдяки цьому бар’єру деякі політсили не змогли себе виставити на вибори, наприклад, Конгрес українських націоналістів.

В Україні близько двохсот партій. Нам цю кількість подають як розгул демократії. Насправді ж це розмаїття удаване. Скільки партій не змогли себе виставити на вибори через брак коштів? Відповідь на це питання покаже: де ми, а де демократія.

Чомусь всі політсили дуже легко лягли під цей закон. Я чекав, що буде повторення 89 року – масові мітинги, перекриття доріг та інші акції непокори під лозунгом "Залиште людям їх вибір".

Таких не виявилось. Всі були "речами в собі". Всі виявились не спроможними вийти за ці рамки.

Ніхто не сказав головну причину народних бід – відсутність народовладдя. Ніхто не сказав: "Люди добрі, ваше право обирати кастроване, а ваше право обиратись взагалі розтоптане. Тому не ви керуєте своїм життям, а вами керують. Керують, звісно, пройдисвіти, бо порядні люди миттєво повернули б вам ваше право".

Друга підлість закону – це прохідний бар’єр.

Таблиця наочно, навіть красномовно свідчить про цю підлість. Передостанній стовпчик показує волю народу. Як бачимо, висміяна всіма, кому не ліньки, партія Наталії Королівської зайняла б чотири місця. І навіть артія "Зелені", яка набрала лише чверть відсотка, мала б свого представника.

 

Партія

% "ЗА"

Голосів "ЗА"

Місця

Без бар’єру

З бар’єром

1

Партія регіонів

30.00

6 116 815

68

72

2

Об’єднання "Батьківщина"

25.54

5 208 402

57

62

3

УДАР

13.96

2 847 965

31

34

4

Комуністична партія України

13.18

2 687 246

30

32

5

Об’єднання "Свобода"

10.44

2 129 906

24

25

6

Партія "Україна – Вперед!"

1.58

322 207

4

7

Партія "Наша Україна"

1.11

226 492

3

8

Радикальна Партія

1.08

221 136

2

9

Партія Пенсіонерів України

0.56

114 198

1

10

Соціалістична партія України

0.45

93 081

1

11

Партія Зелених України

0.34

70 260

1

12

Українська партія "Зелена планета"

0.34

70 117

1

13

Партія "Руський блок"

0.31

63 534

1

14

Партія "Зелені"

0.25

51 371

1

15

Партія "Україна майбутнього"

0.18

38 506

16

Партія "Рідна Вітчизна"

0.16

32 724

17

Народно-трудовий союз України

0.11

22 854

18

Партія "Нова політика"

0.10

21 033

19

Об’єднання "Громада"

0.08

17 669

20

Українська Національна Асамблея

0.08

16 938

21

Ліберальна партія України

0.07

15 565

Усього

20 388 019

20 222 730

18 990 334

На одне місце

90 613

89 879

84 401

Проігноровані виборці

165 289

1 397 685

Те ж саме в процентах

0,810

6,86

До слова, багато виборців голосували не за улюблені партії, а за ті, які гарантовано пройдуть. Якби над виборцями не висів бар’єр Дамоклевим мечем, то так звані "малі" партії набрали б більше голосів.

А ось останній стовпчик показує "скоректовану" волю народу. На погляд законодавців, наш народ трішки тупенький, тому його волю треба трішки підправить, звісно, для його ж блага. Правда, при цій правці плюється на таку дрібницю, як 1,4 мільйона виборців. Ну то вже деталі.

Автор з перших партійних виборів б’є у всі дзвони проти бар’єру. Але мене ніхто "не чує". Тим силам, хто його подолав, він вигідний. І їм дарма, що на наступних виборах він їх вилучить з політичного життя.

А ось коли вони вже відлучені від влади, лише тоді починають обурюватись наявністю прохідного бар’єру. Та вже запізно. Важелі влади уже в інших руках. І цим іншим він теж вигідний. Ось така далекоглядність у нашої еліти.

І нарешті про ідіотизм. В виборах взяли участь більше двадцяти партій. Це дуже добре. Так ось, якщо 100% поділити на кількість партій, які взяли участь в виборах, тобто на 21, то отримаємо 4,76%.

Ось якби в дійсності голоси виборців розділились порівну між партіями, кожна отримала свою долю – 4,76%, то що було б? Тобто що було б, якби жодна партія не подолала прохідний бар’єр в 5%?

Закон мовчить.

Я розумію, що така ситуація малоймовірна, та все ж закон не повинен містити подібних хвостів.

Наявність цього хвоста показує індекс інтелекту депутатів. Я вас, депутати, питаю: Може вас, панове, замінити кухарками?

Анатолій Кримський, для УП



powered by lun.ua
Реклама:
Потребительский сектор и розничная торговля: как подготовиться к новым реалиям после COVID-19
Пять ключевых направлений, на которых нужно сосредоточить свои усилия, чтобы восстановить деятельность после карантина (укр.)
Программа 2020: зачем Украина меняет подходы к интеграции в Альянс
26 мая президент Украины утвердил Годовую национальную программу (ГНП) под эгидой Комиссии Украина - НАТО на 2020 год. (укр.)
Нужны ли служебные квартиры для судей?
Среди статей финансирования судебной системы в Украине есть расходы на обеспечение привилегий судей, среди которых – право на получение служебного жилья. Однако этот механизм не только дорого обходится бюджету, но и ставит под сомнение независимость судей. (укр.)
Турецкий прецедент: почему торговые войны могут выйти на новый уровень
Мировая система торговли столкнулась с крайне опасным прецедентом, который угрожает существенным обострением торговых войн. (укр.)
Что не так с украинскими тюрьмами
Европейский комитет по предотвращению пыток Совета Европы с 1988 года посещает украинские пенитенциарные учреждения. Ряд рекомендаций Комитета, в частности те, что касаются СИЗО, не выполняются более 20 лет. (укр.)
Бойся гнева терпеливого человека: война с будмафией начата
Об изменениях в законодательстве, которые позволят защитить людей от нечестных застройщиков. (укр.)
Намалеванные цифры, запугивание бизнеса и провальные дела: СБУ, которую хочет усилить Зеленский
Президент Владимир Зеленский в марте подал неотложный законопроект относительно реформы СБУ. Понимает ли Зеленский, какой Службе безопасности он хочет дать больше полномочий? (укр.)