О законности роспуска Верховной Рады. Правовая позиция

5826 просмотров
Вторник, 21 мая 2019, 09:00
Александр ТрохимецОлександр Трохимець
юрист, управляющий партнер правовой группы "Трохимец и партнеры". Президент Ассоциации энергетики Украины

Наразі точиться багато дискусій щодо законності чи незаконності рішення нового президента України Володимира Зеленського про розпуск Верховної Ради України 8-го скликання.

Давайте розберемося в даному питанні з правової точки зору.

Отже, коаліція "Європейська Україна" була створена 2 грудня 2014-го року. До її складу увійшли фракції "Блоку Петра Порошенка", "Народного фронту", "Батьківщини", "Самопомочі", "Радикальної партії Олега Ляшка".

Кількісний склад коаліції склав 302 народних депутати, що є сумою кількісних складів депутатів кожної фракції.

У вересні 2015-го року з коаліції вийшла фракція "Радикальної партії", а у лютому – "Батьківщина" та "Самопоміч". Остання оголосила про свій вихід 19-го лютого 2016 року.

Згідно з 83-ою статтею Конституції України, "У Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження політичних позицій формується коаліція депутатських фракцій, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України".

Саме у лютому 2016-го року стало питання існування коаліції. Андрій Парубій, який став тоді спікером парламенту, заявив, що коаліція існує, посилаючись на входження в неї позафракційних депутатів.

Але тут я звертаю увагу на норму Конституції України, яка має пряму дію, про коаліцію саме депутатських фракцій. Жодне індивідуальне членство чи входження депутатських груп у коаліцію не передбачено.

Loading...

Отже, станом на 19 лютого 2016-го року (дату оголошення про вихід з коаліції "Європейська Україна" фракції "Самопоміч"), кількісний склад фракцій, які в ній залишалися, мав би складати не менше 226 народних депутатів.

Тут слід звернути увагу на той факт, що не всі депутати у фракції можуть бути згодні з її рішеннями. Але, якщо рішення фракції є, то воно вважається прийнятим. Так само, як і рішення будь-якого колегіального органу.

Зайшовши на офіційний сайт Верховної Ради України, на вкладки фракцій БПП та Народного фронту та прослідкувавши динаміку переходів депутатів кожної з них, можна легко порахувати, що станом на 19 лютого 2016 року до складу БПП входило 134 народних депутати, а Народного фронту – 81.

134+81=215!!!

Отже, юридично доконаним є факт відсутності існування коаліції "Європейська Україна", починаючи з 19-го лютого 2016 року. Спікер Парубій мав би тоді оголосити про припинення її існування, а Верховна Рада України мала б створити нову, або піти на перевибори.

Читайте також:

Кожен з нас – президент. Головні тези

Зеленський розпускає Верховну Раду

Зеленський запросив глав фракцій на консультації щодо розпуску Ради

Інформація про входження лише 215-ти народних депутатів до складу коаліції "Європейська Україна" є відкритою, і юристи, які будуть представляти інтереси президента Зеленського у справі про оскарження його указу про розпуск парламенту, можуть легко довести це у суді.

Тому я вважаю рішення президента Володимира Зеленського розпустити Верховну Раду України абсолютно законним, таким, що відповідає Конституції, законам України та вимогам суспільства!

Олександр Трохимець

Оригінальнйи текст взято з Facebook-сторінки Олександра Трохимця

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.



powered by lun.ua
10 побед для пациентов, или "Что она сделала, эта Супрун?"
Оказывается, можно в обязательно порядке заставить каждый областной департамент охраны здоровья выложить на сайт информацию про наличие лекарств.
"Неконституционная НКРЕКП": как решение суда повлияет на рынок электроэнергии
До урегулирования Верховной Радой правового статуса НКРЕКП, запуск рынка электрической энергии следует отложить минимум до 1 января 2020 года. (укр.)
Как финансирование школ влияет на результаты ВНО
За последнее время украинское правительство несколько раз повышал зарплату учителям. Но приводят ли такие действия к увеличению успеваемости учеников? (укр.)
Поддержка бизнеса государством: можно ли больше?
Украине не обязательно снижать сравнительно невысокий уровень государственной помощи, однако стоит обновить ее структуру. (укр.)
Зеленое одесское море для "зеленого" министра экологии
Причины цветения моря в Одессе: водоросли, жара, снижение солености воды и... деятельность людей. А вот появление "зеленого моря" – прекрасный повод вернуться к прибыльной теме "экологических проверок". Тем более, что скоро лавочка закроется и очередная прибыльная артерия не будет министру лишней. (укр.)
Последипломное образование врачей: как сдержать слово перед избирателями?
Государство финансирует программу последипломного образования врачей, однако является ли она эффективной и какие есть альтернативы? (укр.)
Справедливость как политтехнология
Терпению нищеты и несправедливости есть предел. Мировая история знает много примеров, когда этому терпению приходил конец. Тогда принудительно начинают спрашивать не с тех, кто создал условия для несправедливости, а с тех, кто обещал, но не исправил эту несправедливость. Это должна знать или хотя бы догадываться об этом новая управленческая команда во главе с новым президентом. (укр.)