Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Число жертв у Львові перевищило 80. Міністр оборони збирається у відставку

Неділя, 28 липня 2002, 16:41
Недільним підсумком катастрофи у Львові став рапорт про відставку міністра оборони України Володимира Шкідченка. Як повідомили РІА "Новости" в адміністрації президента, Шкідченко подав рапорт на ім'я Леоніда Кучми в неділю опівдні. У прес-службі Міністерства оборони України цю інформацію поки не підтвердили, але і не спростували.

У рапорті вказано, що він, будучи міністром оборони, не забезпечив безпеку громадян країни у мирний час. Шкідченко особливо підкреслює, що він особисто несе всю відповідальність за те, що трапилося під час авіашоу.

Леонід Кучма щодо Шкідченка поки не ухвалив кадрових рішень. Напередодні він звільнив головнокомандувача Військово-повітряних сил країни Володимира Стрельникова.

Сам Шкідченко прийшов на посаду міністра оборони після того, як подав у відставку Олександр Кузьмук у зв'язку з катастрофою російського Ту-154, збитого над Чорним морем у ході навчань ППО України.

За станом на ранок неділі статистика жертв катастрофи обчислювалася 83 загиблими. Ідентифіковано було тільки 45 тіл. Як відзначив у Львові глава комісії з розслідування причин катастрофи Євген Марчук, пізнати загиблих буде дуже важко, оскільки більшість людей були без документів, крім того, багато хто з них приїхав на авіашоу з районів і навіть з інших областей.

Загальне число постраждалих становить 199 осіб. У тому числі в лікарнях перебувають 66, з них 18 - у важкому стані.

Тим часом під охорону був взятий медзаклад, в якому лежать льотчики, що управляли літаком СУ-27УБ.

За словами джерела агентства "Інтерфакс-Україна", два полковники ВПС України, що пілотували СУ-27УБ, відразу після катастрофи були допитані прокуратурою, після чого з важкими травмами і в шоковому стані були госпіталізовані. Згідно з першими даними медичного обстеження, у одного з них встановлено діагноз "компресійний перелом хребта".

Джерело стверджує, що льотчики "катапультувалися вже із землі, коли машина стала некерованою, почала руйнуватися, і вони вже нічого не могли зробити".

В Україні – день жалоби

У зв'язку з трагедією у Львові президент України Леонід Кучма своїм указом оголосив понеділок, 29 липня, днем жалоби у країні.

За вказівкою президента Росії Володимира Путіна на Чорноморському флоті РФ також були відмінені святкові заходи з нагоди дня ВМФ, що відзначається в неділю. Таке рішення прийнято виходячи з почуття солідарності з українським народом, заявили "Інтерфаксу" в прес-службі президента РФ.

Влада готова до похоронів

Всі необхідні організаційні моменти щодо поховання загиблих враховані, заявив глава Львівської обласної держадміністрації Мирон Янків.

Родичі загиблих можуть отримати кошти на похорони, виділені державою і обласною владою, через відділення банку "Аваль", повідомив Янків у неділю на прес-конференції у Львові. Крім того, за його словами, заготовлена необхідна кількість трун і відповідна кількість машин, а також місця на кладовищах. Разом з тим право вирішувати, як і коли будуть поховані загиблі, надано їх родичам.

Янків також повідомив, що до нього звернувся керівник Підкарпатського воєводства Польщі з пропозицією надати потерпілим будь-яку посильну допомогу, включаючи медикаменти. Воєводство також готове у разі необхідності прийняти постраждалих на лікування.

Тим часом мер Києва Олександр Омельченко дав термінове доручення віддати Львову запас крові, що зберігається в Київському міському центрі крові.

Він розпорядився завантажити кров'ю, білковими препаратами і плазмою літак, який повинен негайно доставити їх до львівської лікарні, де перебувають постраждалі. Про це повідомив агентству Інтерфакс-Україна у неділю прес-секретар глави Київської міської держадміністрації Василь Метерчук.

Омельченко також збирається звернутися до киян з проханням здати кров, щоб поповнити її запаси в столиці. Для цього з початку майбутнього тижня будуть мобілізовані потужності всіх київських пунктів збору крові, а у разі необхідності - організовані нові пункти.

Причини катастрофи

Глава державної комісії з розслідування авіакатастрофи у Львові Євген Марчук заявив, що комісія розглядає декілька версій. У неділю на брифінгу у Львові він назвав дві з них: недбалість командування Військово-повітряних сил Збройних сил України і 14-ої авіаційної армії, а також можлива відмова техніки.

За словами Марчука, "всі версії будуть розглянуті, але говорити про остаточні причини поки рано". "Ніхто поки не може сказати, коли ми дізнаємося про істинні причини аварії, але загальну картину ми зможемо зрозуміти приблизно через тиждень", - сказав Марчук.

Глава комісії також нагадав, що знайдено чорний ящик літака, і буде проведена його експертиза. Крім того, він повідомив, що є в наявності вся документація по літаку, зокрема, інформація про проходження техогляду, прибуття до Львова. Вона також буде розглянута комісією.

Планується також, що буде створений макет літака і проведено тримірне моделювання ситуації, що може допомогти в розслідуванні причин аварії.

Марчук також повідомив, що Генеральна прокуратура України взяла в своє провадження кримінальну справу, порушену в суботу військовою прокуратурою Західного регіону за ст. 416 Кримінального кодексу України "порушення правил польотів або підготовки до них, а також порушення правил експлуатації літальних апаратів, що стало причиною катастрофи або інших важких наслідків". Відповідне розпорядження дав у неділю генеральний прокурор Святослав Піскун, повідомив Марчук.

Крім того, він повідомив, що в структурі держкомісії створено ряд підкомісій, в яких будуть працювати різні фахівці, в тому числі орнітологи і метеорологи. Марчук також нагадав, що Міністерство оборони України проводить своє власне службове розслідування причин авіакатастрофи.

Винні в порушенні ст. 416 КК можуть отримати від 5 до 15 років позбавлення волі.

Тим часом в авіаційному військово-промисловому комплексі "Сухий" не виключають, що причиною трагедії на авіашоу у Львові могла стати відмова винищувача Су-27. На думку експертів, після розпаду СРСР авіатехніка на Україні експлуатується з серйозними технічними порушеннями.

"У останні роки Україна через відсутність коштів майже припинила закупівлю запасних частин", - заявило "Інтерфаксу-АВН" інформоване джерело в АВПК "Сухий" в неділю. На його думку, багато запасних частин, що зберігаються на українських складах з часів СРСР, перевищили встановлені розробником і виробником терміни. Крім того, стало нормою, коли з двох літаків збирається один, сказало джерело.

"Такий підхід до обслуговування авіаційної техніки не може гарантувати високу надійність навіть такого літака як Су-27 ", - відзначило джерело.

Він також заявив, що фахівці "Сухого" останнім часом надто рідко залучалися для технічних консультацій і проведення необхідних доробок на винищувачах сімейства Су, що експлуатуються в Україні.

Негативно, за словами джерела, позначається на надійності роботи авіаційної техніки і надто неритмічна її експлуатація.

"Через проблеми з пальним, літаки часом місяцями простоюють на землі, що призводить до утворення конденсату, окислення контактів, корозії агрегатів і систем", - сказало джерело.

Він підкреслив, що трагедія, яка відбулася у Львові, "повинна стати уроком для всіх, хто експлуатує бойові літаки".

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування