Возможны ли "Новые лидеры" без новых партий?

1132 просмотра
Понедельник, 21 мая 2018, 15:30
Дмитрий Синченко
председатель ОО "Ассоциация Политических Наук"

Часто доводиться чути вислови на кшталт "Давайте будемо працювати, а не займатись політикою!" або "Політика – брудна справа!".

Причому найчастіше подібні слова лунають від самих політиків, які, втім, вдають, що вони такими не є.

Чому? Бо слова "політика" і "партія" в нашому суспільстві набули негативного значення.

І це при тому, що ні одного, ні іншого в Україні взагалі не існує.

Насправді, ті організації, що гордо іменують себе "політичними партіями", є нічим іншим, як структурними підрозділами олігархічних фінансово-промислових груп. Чинними або потенційними.

Вони не виробляють ані політики, ані стратегій, ані програм. Їхня головна функція – просування інтересів своїх власників.

Таким псевдопартіям не потрібні реформи чи інноваційні ідеї державотворення – вони захищають існуючу систему, у тому числі імітуючи проведення реформ чи політичну боротьбу.

Нові лідери, опиняючись у такій системі, або вилітають із неї, або стають її складовими частинами – такими ж імітаторами.

Чи можливо створити нові партії, які б виконували свої справжні функції, виробляючи політику, продукуючи нові ідеї і виконуючи політичні програми? Такі спроби неодноразово здійснювались і здійснюються, однак наштовхуються на низку перепон.

По-перше, вони не мають доступу до національних телеканалів, а отже – не можуть вийти на масову аудиторію і здобути прихильність виборців.

По-друге, через нав’язаний популістами низький рівень політичної дискусії та відсутність запиту на підвищення рівня серед широких верств суспільства.

По-третє, чинне законодавство дозволяє будь-якому керівнику партії бути її фактичним "власником" і розпоряджатися нею навіть без дотримання статуту чи тим паче програми.

Саме це робить можливим торгівлю місцями в партійних списках на виборах, продаж цілих партійних осередків за принципом франшизи, дозволяє розвертати ідеологічні вектори на 360 градусів будь-якої миті і багато чого іншого.

Навіщо молодим політикам іти в ці партії, якщо вони не зможуть жодним чином впливати на їхню діяльність і за першої ліпшої нагоди можуть вилетіти з неї? Питання риторичне.

Чи можливо змінити партії "знизу"? Можливо, якщо змінити законодавство.

Які новації варто передбачити в запропонованій реформі?

Передусім, політичні партії необхідно законодавчо зобов’язати оприлюднювати інформацію про себе у форматі наборів відкритих даних. Це можна робити на сайтах партійних організацій, проте краще для цього створити окремий національний портал.

Які дані необхідно вносити?

Актуальні дані про партійні осередки, а саме адреси офісів, номери телефонів, усі керівні органи з інформацією про кожного партійного функціонера, датою його обрання та термінів здійснення повноважень, а також кількість членів кожного осередку та плани проведення статутних заходів.

При цьому будь-які звітно-виборчі збори мають обов’язково відбуватись у відкритому режимі. Це унеможливить проведення фіктивних зборів, продаж посад у партіях, "ручне керування" осередками й ігнорування думок рядових членів.

Члени партій мають відображатись в окремому відкритому реєстрі з окремими профілями для кожного партійця. У реєстрі необхідно фіксувати всі подані заяви про вступ, стан їхнього розгляду, дати прийому в партію та номер отриманого партквитка.

Таким чином, вдасться виконати норми закону про неможливість членства одразу в кількох партіях, а також вдасться уникнути фіктивного членства.

Фінансові звіти також повинні оприлюднюватись у форматі відкритих даних за єдиною зрозумілою формою, по кожному осередку. Це дозволить ефективніше їх перевіряти.

На політичні партії необхідно поширити дію закону "Про доступ до публічної інформації", а партійні статути зробити обов’язковим документом, порушення якого, у разі відсутності реакції з боку партійних органів, зможе розглядатись у судах.

Саме в цьому і полягає моя програмна мета – змінити законодавство про політичні партії, підвищивши прозорість та підзвітність їхньої діяльності перед суспільством і перед самими партійцями.

Цю ідею я представляю на проекті "Нові лідери", і якщо ви підтримуєте написане – прошу за це проголосувати або долучитися до нашої команди, щоб разом змінити політичну систему України!

Дмитро Сінченко, голова ГО "Асоціація Політичних Наук", спеціально для УП

powered by lun.ua
powered by lun.ua
"Бюджет развития страны": сколько денег достанется регионам
Депутаты пытаются вернуть в бюджет-2019 субвенции на социально-экономическое развитие, хотя там предусмотрено 9,1 млрд грн на развитие регионов. (укр.)
ОУН – не коллаборационисты, или Почему надо запретить новый учебник по истории
Однако надо признать, что и некоторые оппоненты этого учебника не всегда правы, защищая ОУН, УПА, их лидеров от недобросовестных авторов и "историков". (укр.)
Злоупотребление как норма: морской бизнес против государственного рэкета
Блокирование работы портовых операторов правоохранительными органами вредит не только инвесторам, но и международному имиджу государства. (укр.)
Правда – первая жертва войны? Как Украине реагировать на то, что СММ "не видит" России на Донбассе
Украина не должна полагаться на международные суды для получения заключения о причастности России к конфликту. Мы должны действовать сейчас, если хотим уберечь правду от российской войны. (укр.)
Второй срок для Трампа: четыре урока промежуточных выборов в США
Выборы показали: Дональд Трамп сохраняет хорошие шансы на выдвижение еще на один срок. Демократы, хоть и получили результат хуже ожиданий, наметили подходы для президентской кампании.
Как упростить жизнь родителям и учителям учеников инклюзивных школ
Благодаря реформе количество учащихся с особыми потребностями в инклюзивных классах в этом учебном году выросла на 61% по сравнению с предыдущим. (укр.)
Неэффективность расходов "Укрпочты": миф или реальность?
Нас упрекают, что "Укрпочта" должна не отстаивать справедливую оплату своих услуг, а начинать экономить с себя. Мы так и делаем. (укр.)