Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Алюміній incognita

Четвер, 7 грудня 2000, 21:11
Продаж Запорізького алюмінієвого комбінату радує новими несподіваними поворотами. Переможець тендера Зовнішньоторгівельна компанія "КрАЗ" старанно ховає кінці у воду.

Насамперед постає запитання – звідки у трейдера, що торгує вантажівками, може взятися понад 100 мільйонів доларів на придбання стратегічного українського підприємства, монопольного виробника первинного алюмінію? Хто стоїть за цією компанією і на якій основі її, після наради у Ющенка, повернули до списку учасників тендера? Відповіді журналісти намагалися дізнатися на спеціально зізваній прес-конференції. Однак замість цього отримали ще більше питань.

На жодну з темних плям не пролив світло Володимир Севернюк, голова спостережної ради Холдингової компанії "АвтоКрАЗ", яка в свою чергу володіє контрольним пакетом Зовнішньоторгівельної компанії "КрАЗ". Спілкування з журналістами у нього звелося до висловлення подяки уряду та запорізькому губернатору Кучеренку "за громадянську мужність" – саме він пролобіював перед Ющенком поновлення компанії серед учасників тендера. Також були згадані "незлим тихим" словом особливості приватизаційного процесу в Україні. Ну і ще Севернюк красномовно описав плани збільшення в два рази виробництва алюмінію на ЗАлК – зробити це він обіцяє до 2006 року.

Правда, він не уточнив, де на це візьмуться гроші, коли материнська компанія – власне сам КрАЗ – завершив минулий рік із збитками, зробивши 799 вантажівок? І коли ЗТ "КрАЗ" отримала прибуток аж у 27 мільйонів гривень?

На всі запитання у переможця тендера відповідь одна – для купівлі запорізького комбінату він заручився надійним "дахом". Спеціально для придбання ЗАлКу був укладений договір про інвестиційний проект із швейцарською компанією, одним з лідерів світового ринку алюмінію Glencore International. "Та в них щорічний обіг 40 мільярдів доларів!", - приголомшував мускулами своїх партнерів Севернюк.

Щоправда, жодних інших подробиць, крім того, що в них є договір про спільну участь у придбанні ЗАлКу, представник КрАЗу не пригадав, відповідаючи в дусі: "Я не буду розповідати, якого кольору в нас білизна. Мета преси – розказати, як гідні компанії не допускають до конкурсу. Послухайте краще, як ми будемо розширювати виробництво. У цьому році ми вже виготовили півтори тисячі вантажівок".

"Невідомо, чи купував КрАЗ запорізький завод для Glencore International", висловив сумнів в інтерв'ю УП Олександр Рябченко, голова спеціальної контрольної комісії парламенту з приватизації. "Якби їм потрібен був ЗАлК, то вони б це зробили напряму, в них власних коштів - мільярдів 10 доларів. Так що мета цього альянсу невідома", - розповів Рябченко. "Glencore International міг би бути підтримкою КрАЗу, але їх істинні мотиви стануть відомі пізніше, коли можна буде проаналізувати склад партнерів заводу".

За однією з версій, переможець конкурсу активно співробітничає з банком "Фінанси і кредит", за яким стоять небідні депутати Ігор Бакай і Костянтин Жеваго. Як розказав УП голова спостережної ради АвтоКрАЗу, "Фінанси і кредит" для компанії є "великим другом". "Ми використовуємо кредити банку, а він на 80% перекриває потреби підприємства". Але невідомо, який банк виступить гарантом оплати 101,5 мільйона доларів, які КрАЗ має заплатити за запорізький комбінат. За всієї поваги "Фінанси і кредит" навряд чи готовий до такої ролі.

Поки не відомо, чи будуть компанії, що програли, через суд оскаржувати результати тендера. Одразу після їх оголошення Зовнішекономбанк – партнер російського АвтоВАЗу – повідомив, що "піддає сумніву законність визнання переможцем конкурсу КрАЗ". Але не уточнив, як це робитиметься – через суд або просто в усній формі. На думку джерела московської газети "Ведомости", близького до конкурсу, переможець збільшить постачання запорізького алюмінію на Кременчуцький завод, а у разі розриву торговельних відносин з АвтоВАЗом ЗАлК через Glencore постачатиме метал на експорт в далеке зарубіжжя. Російські автобудівники більше інших постраждають від появи нового власника: "Перемога КрАЗу може призвести до того, що "Арлан" перестане бути трейдером ЗАлК".
Про те, що хтось з незадоволених може піти до суду, Рябченко не виключає. "Але, з іншого боку, якщо результати анулюють, а КрАЗ залишить свою пропозицію на рівні 101,5 мільйонів, то бажаючих підвищити ціну може не виявитися. Ця ціна явно завищена, межею є близько 70 мільйонів, запропонованих АвтоВАЗом". Про те, що запропонована КрАЗом ціна значно перевищує реальну вартість ЗАлКу, заявив і радник з проведення тендера, австрійський банк "Райфайзен".

Все дуже заплутанно…

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування