Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Колишні радянські республіки кидають виклик Росії

П'ятниця, 8 червня 2001, 14:57
Old Soviet states defy Russia with plan to rebuild Silk Road

Незважаючи на негативну реакцію Росії, п'ять найбідніших держав, що з'явилися після розвалу СРСР, оголосили про свій намір відродити легендарний "шовковий шлях", щоб зберегти незалежний доступ до світових ринків.

"Шовковий шлях", який колись являв собою мережу базарів і караван-сараїв довжиною у 5000 миль, пов'язував древній Китай з Римом. П'ять держав - Грузія, Україна, Узбекистан, Азербайджан і Молдавія - зустрілися в Ялті, щоб створити новий "шовковий шлях" з України до Середньої Азії через Чорне море і Кавказ. За їх словами, Китай і Пакистан виявили зацікавленість у приєднанні до цього проекту. У результаті може бути утворений перший сухопутний коридор, який приблизно через сто років повинен скласти конкуренцію Транссибірській залізничій магістралі.

 
 


Президенти п'яти країн не змогли укласти угоду про вільну торгівлю, яка могла б скласти безпосередню загрозу спробам президента Путіна поставити Росію в центр нового євразійського економічного простору.

Проте вони оголосили про намір докласти нових зусиль для транспортування природного газу з Азербайджану до Туреччини через Грузію; при цьому основним підрядчиком повинен стати "Брітіш Петролеум". Вони домовилися також спростити візовий режим і протягнути "шовковий шлях" далі на схід, дозволивши транспорту з вантажами слідувати шляхом, який у 1271 році привів Марко Поло до двора Кублай-хана.

Якщо подивитися на карту, то в проекті "шовкового шляху" можна помітити прогалини. Оскільки з нього виключена Росія, то щоб курсувати між Грузією і Кримом, товари і пасажири країн-учасниць проекту повинні перетнути море. Той, хто захоче поїхати до Узбекистану, повинен буде зробити вибір між морською подорожжю Каспієм з Баку до Туркменії - все більш ізольований авторитарний режим - і важким сухопутним маршрутом через північ Ірану і Афганістан.

"Шовковий шлях" бере свій початок у 138 році до нашої ери, коли китайська військова місія відправилася до Ферганської долини, щоб знайти і купити коней, відомих своєю швидкістю. Коли генерал Чжан-Цзян добрався до Фергани - тепер це самий багатий, але і самий нестабільний район Узбекистану - він виявив, що легендарні коні кровоточать, оскільки заражені паразитами, і тому непридатні для купівлі. У той же час місцеві торговці готові були заплатити високу ціну за шовк.

До середини першого століття зародилася система торгівлі, яка привела до появи самих знаменитих середньоазіатських оазисів - від Машада в тогочасній Персії до Бухари, Самарканда, Ташкента і Кашгара, що досі є самим західним аванпостом сучасного Китаю.

"Шовковий шлях" прийшов в занепад після того, як у 16 столітті морські шляхи між Сходом і Європою змінились на сухопутні, однак характерні для нього комерція, наявність розбійників і високогірних проходів в останні роки використовується Киргизією і Казахстаном для залучення туристів.

Тепер п'ять держав йдуть наперекір часу - і Путіну - щоб реалізувати ідею "шовкового шляху", поки Росія, яка знову набирає упевненості, їм не перешкодила.

На самміті СНД, який відбувся минулого тижня в Мінську, Путін назвав головним пріоритетом формування конкуруючої групи країн - Євразійського економічного співтовариства – те, що вона має доступ до російських залізниць і трубопроводів та входить до СТО.

Переклад Inopressa.ru

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Усі новини...