Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Кучмі не хочуть давати окремі гарантії

П'ятниця, 1 жовтня 2004, 16:15
У комітеті Верховної Ради з питань правової політики вважають недоцільним ухвалювати окремий закон про гарантії колишнім президентам України.

Таке рішення комітет прийняв, розглянувши проект закону "Про гарантії президентові України, що припинив виконання своїх повноважень", повідомляє в п'ятницю інформаційне управління апарату Верховної Ради.

У комітеті поділяють думку ініціаторів законопроекту про те, що ставлення до особистості президента України, який припинив виконання своїх повноважень, знаходиться в залежності від ступеня політичної культури, високий рівень якої можливий лише за умови наявності розвитих демократичних інститутів.

Не заперечуючи самої ідеї необхідності визначення комплексу заходів для державного забезпечення колишнього глави держави, глава комітету Василь Онопенко відзначив разом з тим, що коло питань, запропонованих до врегулювання правовим шляхом, не настільки широке і специфічне, щоб присвячувати йому окремий закон.

Члени комітету звернули увагу на те, що парламент уже ухвалив у другому читанні закон "Про президента України", що містить докладні положення, що стосуються зазначеного питання.

Як підкреслив Онопенко, "виходячи з особливого статусу президента України як вищої посадової особи і глави держави, різні аспекти його статусу доцільно врегулювати в комплексі в спеціальному законі про президента України".

Частина 1 ст. 9 даного законопроекту передбачає, що екс-президент не може бути притягнутий до кримінальної відповідальності за дії, вчинені під час виконання їм повноважень глави держави й у зв'язку з ними.

Частина 4 ці ж статті встановлює, що за фактами, які є підстави вважати кримінально карними, вчиненими екс-президентом не під час перебування на цій посаді, він може бути притягнутий до кримінальної відповідальності за згодою Верховної Ради.

Як відзначили в інформуправлінні, запропонований проектом закону особливий статус колишнім президентам України викликав зауваження в народних депутатів.

На їхню думку, введення в такому обсязі інституту недоторканності президента, що припинив виконання своїх повноважень, буде ширше по правових підставах його виникнення і правових наслідків, чим аналогічний інститут недоторканності, що існує для чинного президента.

За словами Онопенка, неможливо залишити без уваги той факт, що згідно з ч.1 ст.105 Конституції України президент користується правом недоторканності на час виконання повноважень.

"Системний аналіз Основного закону України дозволяє зробити висновок, що часом виконання конституційних повноважень президентом України є період від вступу його на посаду, з моменту прийняття присяги перед народом, до вступу на посаду знову обраного президента України.

Єдиним винятком із загального правила є випадки дострокового припинення повноважень глави держави, які також досить чітко обумовлено Основним законом України", - відзначив глава профільного комітету.

Члени комітету також акцентували увагу на тому, що збереження звання глави держави довічно (ч.3 ст. 105 Конституції) не означає продовження виконання ним конституційних повноважень президента.

Особистий імунітет президента України втрачається з моменту припинення його повноважень на цій посаді.

У зв'язку з тим, що Конституція передбачає недоторканність тільки для діючого президента, у комітеті відзначають відсутність правових засад для надання додаткових гарантій недоторканності колишнім президентам України.

На думку членів комітету, положення, що містяться в даному законопроекті, можуть бути використані при доопрацюванні положень законопроекту про президента України.

Як повідомлялося, законопроект про соціальні, правові й інші гарантії екс-президентові зареєстрований у Верховній Раді на початку липня 2004 року. Його автори - народні депутати Валерій Пустовойтенко (фракція Народно-демократичної партії), Сергій Бондарчук і Сергій Бичков (обидва - група "Центр").

Інтерфакс-Україна

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування