"Україна" та НТН маніпулюють на користь Януковича

Четвер, 9 березня 2006, 16:15

Лідерами телеефіру за місяць до парламентських виборів стали БЮТ, НСНУ та Партія регіонів.

Про це свідчать результати моніторингу ЗМІ, проведеного громадською компанією "Свідомий вибір 2006".

За словами голови комітету "Рівність можливостей" Олександра Чекмишева, вперше за час моніторингу президент Віктор Ющенко опосередковано виступив як політик, а не як глава держави.

Зокрема, розкритикувавши підписання лідером блоку Юлією Тимошенко в однобічному порядку угоди про демократичну коаліцію.

Симпатії каналів у лютому були прихованими, замаскованими під об'єктивну інформацію. Так, у "Репортері" (Новий канал), критикувалися всі рейтингові партії, окрім Соцпартії, і тільки опозиційний блок "Не Так!" представлений у нейтральній тональності.

У програмі "События" (ТРК "Україна") позитивна інформація звучала тільки на адресу Партії регіонів. За словами Чекмишева, програма використовує грубі маніпуляції зразка 2004 року, від яких більшість каналів відмовилися.

Блоки новин програми "Час" ("5-й канал") відрізнялися збалансованістю, зазначив експерт. Досить нейтрально і збалансовано, за його словами, представлені новини в програмах "ТСН" і "ТСН-підсумки" (канал "1+1"). При цьому Чекмишев відзначив позитивний настрій програм новин на "1+1".

Аналіз програм "Подробности" і "Подробности недели" ("Інтер") протягом місяця дозволяє сказати про "нестабільність редакційної політики".

Так, якщо спочатку місяця були присутні іронічні підтексти проти "Нашої України" і на користь Партії регіонів, то потім інформація подавалася об'єктивно, хоча і без "позитиву" стосовно Партії регіонів.

Переважно в нейтральній тональності подавалися новини в "Фактах" і "Фактах тижня" на ICTV. У деяких сюжетах підкреслено холодно розповідалося про Партію регіонів - нейтральна інформація подавалася на тлі "негативного" відеоряду".

У програмі "Вчасно. Підсумки" (НТН) обсяги маніпуляцій значно виросли, відзначив Чекмишев. Певна послідовність сюжетів використовується для "потрібного" сприйняття інформації - на підтримку Партії регіонів, сказав він.

Аналіз програми "24 години" (Тоніс) не дозволяє говорити про провладну політику каналу, зазначив експерт. Інформація в програмі "Вікна" (СТБ) подається стисло, без оціночних суджень.

Як зауважив президент асоціації "Спільний простір" Юрій Нестеряк, програма "Новини" на Першому національному каналі - найзбалансованіша, у ній відсутні маніпуляційні технології.

Емоційно зафарбована інформація звучала з вуст представників різних політичних сил, а не журналістів. Також "Новини" на Першому національному значну частину часу присвятили освіті виборців.

Комітет "Рівність можливостей" і Асоціація "Спільний простір" є учасниками громадської ініціативи "Чисті вибори" і громадської компанії "Свідомий вибір". Проводять моніторинг ЗМІ з 1994 року.

Моніторинг проводився з 20 по 26 лютого 2006 року по методу контент-аналізу, експертного аналізу змісту телепрограм, а також методом порівняння тексту ведучого, закадрового тексту і "картинки".

"Інтерфакс-Україна"



powered by lun.ua