Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Антикучмісти, з речами на вихід! А тут з'являється Леопольд

Понеділок, 12 лютого 2001, 15:51
Учасники "Україна без Кучми" не збираються прибирати намети з Хрещатика. Натомість співкоординатор акції Юрій Луценко порадив мерії пошукати у спиралях бюрократичної машини заявку на проведення акції протесту, яку подав ще 5 січня керівник Народної партії України Леопольд Табурянський. У ній, зокрема, йдеться, що формою протесту є виставлення наметів, а закінчиться акції із виконанням вимог протестуючих. Тобто вимога про завчасне попередження місцевої влади, прописана в 39 статті Конституції, виконана.

Крім того, як пояснив Луценко, подати заявку на акцію протесту на Хрещатику у вівторок має Печерський райком Соцпартії. "Це ж готові зробити 34 партії та організації, які підтримують акцію. І подати заявки може будь-яка юридична особа – хоч навіть Херсонський комітет СПУ".

Як пояснив УП юрист Андрій Козлов, Старокиївським райсудом Києва "безпідставно відмовлено в реалізації права зборів, гарантованого статтею 39 Конституції України". "Згідно з частиною першою статті громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування".

"Норми Конституції України, в силу приписів її статті 8, є нормами прямої дії та підлягають безпосередньому застосуванню, маючи при цьому найвищу юридичну силу. Найвища сила норм Конституції полягає в тому, що її норми підлягають переважному застосуванню порівняно з іншими нормативно-правовими актами, якщо тільки Конституція не містить посилання на відповідний Закон України. Згідно з частиною першою статті 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України".

Перелік підстав для обмеження реалізації права зборів, встановлений частиною другою статті 39 Конституції України, є вичерпним. Такими підставами є виключно інтереси національної безпеки та громадського порядку, що ними в даному випадку визнаються запобігання заворушенням чи злочинам, охорона здоров'я населення та захист прав і свобод інших людей. Це право може також бути тимчасово обмежено за умов воєнного або надзвичайного стану. Судом жодної з підстав, наведених вище, встановлено не було".

Як вважає юрист, суд уникає вказівки на те, в чому полягає загроза здоров'ю населення або з яких підстав вбачається, що збори, якими за своїми ознаками є наметове містечко, можуть призвести до заворушень або вчинення злочинів. Не навів суд і схем розташування наметового містечка та руху пішоходів Хрещатиком, щоб довести, що "Зона, вільна від Кучми", є перешкодою для руху пішоходів. З таким же успіхом після того, як влітку 1999 міська влада клала нову бруківку і перекопала весь Хрещатик, можна було завалити суди позовами за створення перещкод руху громадян.

Юридична необгрунтованысть може довести ситуацію до анекдотичної. За словами юриста, "згідно з вже згадуваною статтею 33 Конституції України кожен має право на вільний вибір місця проживання – як під дахом, так і під відкритим небом". "Де в рішенні міститься посилання на закон, який встановлює обмеження щодо проживання за місцем проведення зборів у наметі?"

Щодо посилання на частину другу статті 75 Земельного кодексу України, яка забороняє на землях історико-культурного призначення будь-яку діяльність, що суперечить їх цільовому призначенню, то це теж не аргументовано. "Якщо слідувати логіці суду, норма цієї статті забороняє будь-яку діяльність, що не є прямо пов'язаною із задоволенням наукових та культурних потреб. Як в такому випадку слід вчинити із безліччю розташованих на землях того самого історико-культурного заповіднику установ та організацій, підприємств, зокрема, тих, що здійснюють підприємницьку діяльність, ніяк не пов'язану з історією та культурою? Невже завтра в нас не стане, наприклад, МакДональдзу?"

За словами пана Козлова, відповідність законодавству та вмотивованість винесеного рішення є вельми сумнівними. "Слід вважати доречними будь-які передбачені процесуальним законодавством заходи щодо його скасування".

Нагадаємо, що у понеділок вдень старокиївський райсуд зобов'язав негайно прибрати намети з Хрещатику. Найсмачніше місце в судових рішеннях – це формулювання: отже, "наметове містечко перешкоджає вільному переміщенню громадян по тротуару, а також їх вільному доступу до станцій метро".

За рішенням суду, намети повинні прибрати комендант наметового містечка Євген Філіндаш і Соцпартія України в особі першого секретаря Київського горкому, народного депутата Валентини Семенюк, передає Інтерфакс-Україна.

Показово, що суддя таке рішення аргументувала не турботою про траєкторію пересування громадян, а зовсім іншим – статтею 75 Земельного кодексу. Згідно з нею, "забороняється проведення будь-якої нецільової діяльності на території історико-культурних заповідників". Таким є Хрещатик в межах від Європейської до Бесарабської площі.

Антикучмісти посилалися на статтю 39 Конституції про право громадян на вільне проведення мітингів і демонстрацій в будь-якому місці. Суддя заявила, що це не може бути прийняте, оскільки правовою основою позову є стаття 75 Земельного кодексу.

Сам Філіндаш в інтерв'ю УП ще два тижні тому говорив, що суд і управління з благоустрою мерії апелює тільки до СПУ, в той час як на Хрещатику намету більше десяти партій і організацій, і тепер необхідно ухвалювати таке рішення щодо всіх учасниках містечка. До того ж розібратися зараз, які з 36 наметів виставила СПУ – справа для справжніх фахівців.

Найцікавіше, що ще до рішення суду, в понеділок вранці в "Зону, вільну від Кучми", прибув працівник головного управління контролю за благоустроєм Києва. Він приніс повідомлення, що наметове містечко має бути ліквідовано до 12.00 вівторка, 13 лютого.

"Українська правда" у Threads

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування