Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Закон, на який президент накладе вето
Страшно, Леоніде Даниловичу?

Четвер, 5 квітня 2001, 19:00
Після ухвалення парламентом закону про спеціального прокурора та спеціальних слідчих депутати з посмішкою коментували його подальшу долю. Всі з ким довелось спілкуватись заявили, що президент без сумніву накладе вето на закон. "Президент обов'язково скористається правом вето. На всі закони, які стосуються його персони, або можуть стосуватись його персони, він обов'язково накладатиме вето. Більшого сьогодні правового нігіліста, ніж президент, в Україні немає", - сказав в інтерв'ю УП народний депутат Віктор Шишкін. Однак ухвалення Верховною Радою, хоча всього лише 228-ма голосами, цього закону безперечно є кроком до законодавчого і конституційного усунення президента.

Спеціальний прокурор і слідчі мають проводити розслідування, у разі здійснення президентом державної зради або іншого злочину. Це ті самі люди, які мали б взяти на себе історичну місію позбавлення країни від поганого президента.

Спеціальний прокурор є першим заступником генерального прокурора за посадою. Його призначає для проведення розслідування у конкретній справі саме генпрокурор, однак виключно за рекомендацією ВР.

Спеціальні слідчі - підлеглі спеціальному прокурору посадові особи прокуратури, які за рішенням парламенту включаються до складу тимчасової слідчої комісії Верховної Ради.

Спеціальний прокурор бере участь в проведенні розслідування тимчасової слідчої комісії Верховної Ради і здійснює нагляд за дотриманням вимог Конституції і законодавства під час проведення такого розслідування, вносить пропозиції щодо персонального складу спеціальних слідчих для участі в проведенні розслідування тимчасової слідчої комісії парламенту.

Крім того, він здійснює нагляд за дотриманням законів в ході проведення спеціальними слідчими оперативно-розшукової діяльності і досудового слідства, а також підтримує в судах державне обвинувачення в карних справах, які розслідувались спеціальним слідчим.

Варто нагадати, що в Конституції записано: "Для проведення розслідування Верховна Рада України створює спеціальну тимчасову слідчу комісію, до складу якої включаються спеціальний прокурор і спеціальні слідчі".

З огляду на юридичну теорію, окремого закону про спеціального прокурора та слідчих не повинно було б бути і всі ці питання має регулювати закон про спеціальні слідчі комісії. Однак не все так просто...

"Питання спеціального прокурора та спеціальних слідчих - це мала б бути складова частина закону про слідчі комісії. Але ухвалення окремого закону це реакція на ті ненормальні політичні явища, які існують сьогодні у нашому суспільстві. Президент зробив все, щоб не з'явився закон про спеціальні слідчі комісії. Ще 98-го року парламент ухвалив цей закон, але президент наклав вето, яке парламент не зміг подолати. Наприкінці минулого року парламент знову ухвалив закон про спеціальні слідчі комісії. Але ж президент досі його не підписав", - зазначив Віктор Шишкін.

Закон, ухвалений депутатами в останній сесійний день минулого року, враховував більшість зауважень президента. Тоді проти голосували лише представники пропрезидентської частини більшості, зокрема, фракції "Відродження регіонів", НДП, Зелених, СДПУ(о).

Тепер президент, який не скористався у визначений Конституцією термін правом вето, мусить підписати цей закон. Але Леонід Кучма його не підписує і ВР нічого з цим зробити не може. Саме тому так обурюються народні обранці, коли "гарант" пропонує їм, користуючись Конституцією, почати процедуру імпічменту. Чергова патова ситуація української влади – імпічмент без комісії практично неможливий, а президент не підписав закон.

А поки "гарант" не скористався правом вето на закон про спеціального прокурора, депутати можуть радіти тому, який він хороший в ідеалі.

Віктор Шишкін: "Сьогодні пролунала критика цього закону з боку прибічників президента, ніби тепер будь-хто може бути призначений спеціальним прокурором, а не представник прокурорської структури. В цьому якраз і красота цього закону! Там же викладені вимоги до цієї особи – вона обов'язково повинна бути юристом, але не обов'язково бути прокурорським працівником. Ви сьогодні скажете, що прокуратура незалежна? І буде той прокурор, якого на цю посаду призначать з іншої прокурорської структури, незалежним? Він же буде пам'ятати, що завтра йому необхідно повернутись на ту ж саму посаду. І його той же самий прокурор Потебенько буде ганяти по "кочках". Він же призначається не на все життя і не на конкретний строк, а лише для певних дій. Закінчилась робота спеціальної слідчої комісії – зник і спеціальний прокурор".

Григорій Омельченко: "Питання не в тому – накладе Кучма вето чи ні. Справа в тому, що ВР врешті решт ухвалила цей закон. Якби такий закон було ухвалено одразу після прийняття Конституції, то я можу сказати – сьогодні ми не мали б Кучму президентом України, він вже давно був би усунений в порядку імпічменту і вже сидів би на лаві підсудних за скоєні злочини проти українського народу. В зв'язку з тим, що президент свого часу дав пряму вказівку не співпрацювати слідчим органам з депутатськими слідчими комісіями, ми не змогли домогтися свого.

А не підпише він закон про спеціального прокурора і слідчих, оскільки розуміє, що це пряма дорога для нього на лаву підсудних. Я хочу побажати Кучмі доброго життя і міцного здоров'я, щоб його живим і здоровим судив український народ. Я в це вірю".

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування