Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Чорнобиль-Кучма-Динамо. Що в Європі знають про Україну?

Четвер, 20 червня 2002, 12:31
Представники офіційного Києва останнім часом невтомно заявляють про наміри України приєднатися до ЄС. Але що думають з цього приводу жителі країн Євросоюзу? Який імідж має Україна на Заході? Відповіді на ці запитання спробували знайти експерти австрійської консалтингової компанії "Troon Fields", провівши соціологічне дослідження про імідж України в світі.

Територія дослідження охопила усі країни Європейського Союзу, а також Норвегію, Швейцарію, США та Канаду. Проанкетували загалом 1.500 журналістів, бізнесменів та представників інших впливових професій. Окрім того, здійснено контент-аналіз цілої низки популярних видань, починаючи німецьким журналом "Шпігель" і закінчуючи американським "Тайм".

Дослідження, проведене компанією "Troon Fields" на замовлення громадської організації "Україна відома". Директор компанії Вольфганг Швелле розповідає з чим найчастіше асоціюється Україна:

"На 1-му місці - "Чорнобиль", на 2-му - ім'я президента Кучми, на 3-му місці - футбольний клуб "Динамо" (Київ)."

Що найбільше вразило австрійських дослідників, Україну недостатньо знають навіть ті, хто в ній працює або нею займається. Директор "Troon Fields" Вольфганг Швелле каже, що понад 67% опитаних охарактеризували Україну як "невідому країну":

"Найперша відповідь - "незнайома країна". Друга - "суспільство, насичене мафією". І третя - "культурна нація". Лише на четвертому місці серед відповідей - опція "ринок майбутнього".

По-своєму симптоматичне ставлення людей на Заході до європейських прагнень України. І особливо в таких країнах як Німеччина, Австрія та Швейцарія. Хоча більшість опитаних однозначно визнає, що географічно Україна належить до Європи, лише 20% вважають реальним її вступ до ЄС.

Автор дослідження Вольфганг Швелле зазначає: "Україну вважають частиною Європи. Але щодо її членства у Європейському Союзі, тут уже опитані висловлюють великі сумніви. Характерно, що найбільше скептиків вступу України до ЄС - у німецькомовних країнах. Тут квота критично налаштованих сягає 47 відсотків."

А як позначились на іміджі України "касетний скандал", убивство журналіста Гонгадзе, трагедія ТУ-154 та інші події наднаціонального масштабу? Ось що каже соціолог Вольфганг Швелле:

"Імідж за кордоном тісно пов'язаний з подіями всередині країни. І якщо звичайно за кордоном повідомляється про такі події негативного забарвлення, то вони обов'язково позначаються на загальному іміджі. Однак слід зауважити, що про трагедію пасажирського літака дізналися переважно журналісти, а не пересічні мешканці Європи."

Імідж країни формується не в останню чергу завдяки шкільним підручникам, газетам, кіно, телебаченню. Хоча соціолог Вольфганг Швелле твердить, що не слід применшувати і можливостей звичайного "піару". За його спостереженнями, покищо українці не займалися саморекламою. Хіба що такі товарні знаки, як "Кримське шампанське" та "Столична горілка" постійно присутні на європейському ринку:

"Україну вважають невідомою країною, яка має щось спільне із Росією. І на цьому знання обмежуються. Причому ми ж запитували не в пересічних європейців, а в людей більш-менш освічених, бізнесової та політичної еліти. Якби ми опитали середньостатичне населення, то вони взагалі нічого б не сказали".

Чимало налаштованих критично кажуть, що особисто симпатизують українцям. І навіть розглядають Україну як ринок майбутнього. Однак на шляху до цього стоять бюрократичні перешкоди, твердять учасники опитування. Аби позбутися іміджу кримінальної та корумпованої держави, Вольфганг Швелле радить українським можновладцям вести більш відкриту інформаційну політику:

"Покращити імідж України можна, просто треба поширювати більше інформації про неї. Ця країна має неабиякий потенціал, високорозвинену культуру, корисні копалини, кваліфікованих фахівців. За кордоном про це потрібно розповідати. Інакше Україну і надалі будуть пов'язувати лише з убивствами, корупцією і подібним негативом".

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування