Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Павловський відмовляє від "грузинського варіанта" розповідями про "хуторянина"

Вівторок, 12 жовтня 2004, 15:23
Директор Фонду ефективної політики (РФ), російський політолог Гліб Павловський вважає малоймовірним скасування майбутніх виборів президента України.

"Будь-який варіант скасування виборів мені здається екзотичним, тому що всі відповідальні групи суспільства хочуть вирішити це питання нової влади через вибори, і в цій сфері є консенсус. Якби якась значна частина політичних еліт зробила ставку на невиборчий варіант, вона б інакше будувала свою стратегію", - сказав Павловский.

Він відзначив, що з боку найбільш рейтингових кандидатів у президенти - прем'єр-міністра Віктора Януковича й лідера коаліції "Сила народу" Віктора Ющенко спостерігаються "якісь певні зрушення до силового поля". "Але ці зрушення носять периферійний характер", - додав він.

Політолог також назвав малоймовірним який-небудь інший варіант, альтернативний виходу у другий тур Януковича й Ющенко.

Говорячи про варіанти розвитку подій у другому турі, Павловський відзначив, що вони будуть залежати "від результатів першого тура, цифр першого тура".

"При відносно спокійному варіанті голосування в першому турі, тобто, якщо не буде спроб прийти до того, що називають "грузинським сценарієм", то там буде просто боротьба за лівий електорат і електорат, що не визначився, а якщо буде кризовий варіант, мені важко пророчити, як підуть справи", - сказав Павловський.

У зв'язку із цим він відзначив, що на нинішньому етапі "опозиція робить помилку, акцентуючи на якихось кризових моментах".

"Це лякає миролюбного виборця центральної України, що ще не визначився. Якщо опозиція зв'яже себе з ідеєю якихось масових протестів і безладів, то я боюсь, що вона втратить тоді такого "хуторянина" центральної України, який сьогодні скоріше симпатизує Ющенку, ніж Януковичу", - сказав Павловський.

"У кризовому варіанті кампанії майже напевно переможе Янукович. При кризовому варіанті обиватель, не тільки міський, але й сільський, качнеться убік влади. У цьому випадку виграє, безумовно, Янукович, а в нормальному, інерційному - не факт, невідомо", - сказав він.

"Тут майже все залежить від інтенсивності роботи. Тут дійсно цікаво: можна так, можна по-іншому. Терези гойдаються, й дуже важко зрозуміти сьогодні, як вони зупиняться. Я думаю, що шанси Януковича кращі, але я цілком розумію людей, які думають так само навпаки", - відзначив політолог.

На його думку, навіть вихід Януковича й Ющенка, "приблизно, на рівних" у другий тур, "означає високу ймовірність перемоги Януковича". Павловский пояснив свою думку тим, що у Януковича дуже високий потенціал додаткової мобілізації свого електорату, тоді як Ющенко вибрав майже стовідсотковий потенціал мобілізації своїх прихильників.

"Електорат Ющенка практично повністю мобілізований - це дуже добре. Але одночасно це небезпечно, тому що дуже важко одержати додатково. Додатково він може одержати тільки на лівому полі, а, по-перше, на ліве поле йому важко вийти, по-друге, на лівому полі в нього буде сильний конкурент Янукович", - вважає політолог.

Разом з тим він відзначив, що у Януковича "слабко мобілізована значна частина електорату". "Тобто, вони підтримують, але можуть не прийти на вибори", - пояснив Павловський.

На його думку, завдання Януковича - зуміти роз'яснити "лівому електорату, лівим виборцям, соціальні переваги своєї політики - те, що він виконує почасти роботу лівих, не будучи лівим".

На думку Паловского, Ющенку для того, щоб спробувати завоювати підтримку лівого електорату, потрібно вести дискусію з лівими в площині: "Неважливо, лівий або правий, а є боротьба між злочинною владою й носієм усього чистого й світлого".

Політолог вважає, що для штабу Януковича "найважче - не втратити того тренда, що вони вже взяли", "спокійно й інерційно доробити й закріпити позитивну динаміку".

"Але я думаю, що в Україні це найважче. Просто в усіх у голові завжди якісь екзотичні варіанти замість того, щоб зробити чорну електоральну роботу", - сказав Павловский, пояснивши, що під такою роботою має на увазі не так званий "чорний PR, а "штабну, пропагандистську звичайну роботу".

Інтерфакс-Україна

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування