Кому симпатизували перед виборами канали і хто ставив "джинсу" - звіт

Вівторок, 9 жовтня 2007, 13:18

Під час передвиборчої кампанії переважна більшість ЗМІ активно розміщували замовні матеріали.

Про це свідчать дані звіту за результатами моніторингу ЗМІ під час передвиборчої кампанії, який оприлюднив голова комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев.

За його словами, більшість новинних матеріалів у загальнонаціональних ЗМІ, де згадувались політичні партії або їх представники, були проплаченими, повідомляє УНІАН.

Він додав, що лише окремі канали показували новини, які можна назвати класичними телевізійними новинами, все інше було політичною "джинсою". На його переконання, це несе не меншу загрозу, ніж коли були "темники".

Характерні ознаки замовних матеріалів: відсутність інформаційного приводу або створення його штучно, підкреслено позитивний характер інформації про політичну силу, низька соціальна значущість інформації.

Крім того Чекмишев навів приклад "ноу-хау" цієї кампанії. Зокрема, ведучий ставить гострі запитання, а політик блискуче на них відповідає, читаючи з суфлера. За його словами, відмінністю цих виборів є те, що журналісти перестали використовувати оціночні судження.

У звіті зазначається, що впродовж всієї виборчої кампанії можна було прослідкувати симпатії телеканалів до певних політичних сил. Зокрема, "1+1" прямо чи опосередковано симпатизував БЮТ, ТРК "Україна", НТН та "Інтер" - Партії регіонів.

Натомість "5 канал", "Тоніс", "Новий канал", СТБ, УТ-1 та ICTV намагалися подавати інформацію об'єктивніше. При цьому у теленовинах практично не розрізняли понять "політик", "урядовець", зазначають експерти.

Крім того, моніторинг показав, що жодна з тиражних всеукраїнських газет не дотримувалась журналістських стандартів. Використовувались оціночні судження, маніпулятивні технології та розміщувалась так звана політична "джинса".

Відповідно до даних, це стосується "Комсомольської правди в Україні", "Дзеркала тижня", "Сільських вістей", "Сегодня", "України молодої".

Також вибори активно висвітлювали Інтернет-сайти, при чому найбільше увагою користувалась Партія регіонів, "НУ-НС" та БЮТ. Найбільше інформації про вибори було на сайтах "Української правди", "ProUA" і "Главред". Дещо менше – на безкоштовній сторінці УНІАН та сайту "Оглядач".



powered by lun.ua